یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 23:02

کد خبر 646276

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 18:59:00


محمد گلریز: وظیفه ماست که به میدان بیاییم


جام جم/ محمد گلریز خواننده و آهنگساز سرود‌های انقلابی با تسلیت این اتفاق به مردم مسلمان و جبهه مقاومت، گفت: طبیعی است که ما در فرآیند انجام کار مطالعه داریم و مدتی پیش آیه شماره ۲۳ سوره فتح را می‌خواندم که محتوای آن این است: «نظام ربانی و سنت الهی بر آن است که حق بر باطل غالب شود و در آن هیچ شکی نیست.» وقتی تاریخ می‌خوانیم، می‌بینیم که تمام ستمگران و کسانی که ظلم کردند، عاقبتی نداشتند و این نشان می‌دهد که ظلم پایدار نیست. البته به قول حضرت آقا، اسرائیل غاصب در تله‌ای افتاد که ترمیم‌ناپذیر است؛ یعنی نه راه پس و نه راه پیش دارد و برای بقای خود دست به این کار‌ها می‌زند و مردم و کودکان را می‌کشد. اگر اسرائیل جرأت دارد باید با رزمندگان اسلام و کسانی که در دل مهلکه هستند، بجنگد و نه زنان و کودکان. این رژیم در اواخر حیات خود به‌سر می‌برد و به مرحله استیصال رسیده است. 
 این خواننده انقلابی با اشاره به این‌که در چنین شرایطی هنر می‌تواند بسیاری از مسائل را پررنگ‌تر کند، افزود: با حکمی که آقا دادند و فرمودند هرکس هرکاری می‌تواند انجام دهد، فکر می‌کنم باید وارد میدان شویم و در این راه باید به ما کمک کنند. 
او اعلام آمادگی برای فعالیت و خواندن سرود در این شرایط کرد و گفت: آماده‌ام که بتوانم سرودی ماندگار برای شهادت سید‌حسن نصرا... بخوانم، اما خودم به تنهایی نمی‌توانم و سردمداران فرهنگی بیایند و کمک کنند مانند اوایل انقلاب سرودی ماندگار بخوانیم تا تسلایی بر دل مسلمانان و آزادگان جهان باشد؛ بنابراین همه باید دست به دست یکدیگر دهیم و این موضوع را برای جهان روشن کنیم. 
 در حال حاضر ما و تمام کسانی که برای آرمان بشریت حرکت می‌کنند، تحت تأثیر شدیدترین هجمه‌های فرهنگی هستیم و ما در این زمینه مقداری کوتاهی کردیم. فکر می‌کنم موقع آن رسیده که همه مردم و دست‌اندرکاران و بانیان فرهنگی در هر عرصه‌ای بیایند دست به دست هم دهند و حماسه خلق کنند. وظیفه ما با این حکم آقا این است که به میدان بیاییم و برای روشن نگه داشتن چراغ مقاومت تلاش کنیم. به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه آماده انجام هرکاری اعم از ساخت موسیقی و سرود هستیم.
گلریز با یادآوری یک خاطره که در لبنان بوده، گفت: در سال‌های دهه ۹۰ به همراه زنده‌یاد قره‌باغی سفری به بین مرز لبنان و اسرائیل داشتیم که آنجا زنده‌یاد قره‌باغی سرود «مرگ بر آمریکا» را خواندند و من نیز سرود «خجسته باد این پیروزی» را برای رزمندگان لبنان خواندم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط