یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 23:05

کد خبر 646277

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 18:52:57


افزایش ۱۶ درصدی تولید گندم در شیراز


تسنیم/ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز از تولید ۵۹ هزار و ۲۰۰ تن گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش ۱۶ درصدی یافته است.

محمد میرزایی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهارداشت: این میزان از تولید گندم در سطح 8 هزار هکتار کشت آبی و 27 هزار هکتار کشت دیم برداشت شده که میانگین عملکرد مزارع کشت آبی در هر هکتار 4700 کیلوگرم و در مزارع کشت دیم 800 کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به خرید تضمینی محصول گندم عنوان کرد: در سال زراعی 1403-1402 از میزان کل گندم تولیدی این شهرستان مقدار 37 هزار و 500 تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های مناسب بهاری، اجرای طرح‌های مختلف از جمله ترویج و توسعه استفاده متناسب از کود‌های شیمیایی با به کار گیری سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، طرح گندم بنیان، طرح پتانسیل عملکرد و اجرای طرح کم نهاده از جمله دلایل بهبود عملکرد و افزایش تولید گندم در سال زراعی گذشته است. 

 میرزایی یادآور شد: در زمان برداشت مزارع غلات یک شبکه مراقبت برداشت متشکل از پنج اکیپ و شامل کارشناسان خبره تشکیل و کار نظارت را در مناطق تحت پوشش بر عهده داشته‌اند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در خصوص میزان تولید دیگر محصولات شتوی ابراز کرد: در سال زراعی گذشته حدود 20 هزار تن جو از سطح مزارع این شهرستان برداشت و به بازار مصرف خوراک دام و طیور عرضه شده است.

میرزایی عنوان کرد: میزان تولید دانه روغنی کلزا نیز حدود 233 تن از سطح زیر کشت نزدیک به 125 هکتار بوده است که عمدتاً به صورت تضمینی توسط شرکت دانه‌های روغنی خریداری شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط