دوشنبه 09 مهر 1403 - 02:48

کد خبر 646442

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 22:21:24


پرداخت تسهیلات به کارفرمایان برای استخدام معلولان


صدا و سیما/ مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: کارفرمایانی که معلولان را استخدام کنند تا سقف چهار میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان داشت: کارفرمایان برحسب تعداد معلولانی که به کار می‌گیرند از ۱۵۰ میلیون تا چهار میلیارد تومان، تسهیلات دریافت کرده و از معافیت مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.
صحاف، افزود: بهزیستی علاوه بر پرداخت بیمه معلولان استخدام شده، به عنوان جبران کارایی معلول، تا ۵۰ درصد حقوق پرداختی به معلول را به کارفرما پرداخت می‌کند.
او با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال یک هزار و ۸۶۱ نفر از تسهیلات اشتغال بهزیستی استان استفاده کرده اند گفت: برخی از مشاغل پر سر و صدا از جمله کابینت سازی‌ها از ظرفیت معلولان ناشنوا استفاده کرده و بازخورد خوبی دریافت کرده‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۱۸۵ نفر ناشنوا در استان داریم گفت: یکی از مطالبات این قشر از جامعه که از مخاطبان شبکه استانی سهند صدا و سیمای آذربایجان شرقی هستند، به کارگیری رابط ناشنوایان در بخش‌های خبری است تا این افراد هم بتوانند خبر‌های مختلف را از تلویزیون دریافت کنند.
صحاف، همچنین گفت: ۵۳۴ هزار نفر معادل۱۳ درصد جمعیت چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی سالمند هستند که این آمار در سال ۱۴۳۰ به ۳۳ درصد رسیده و از هر سه نفر در آذربایجان شرقی یک نفر سالمند خواهد بود.
وی افزود: هم اکنون آذربایجان شرقی به لحاظ جمعیت سالمندی رتبه ششم کشور را دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط