دوشنبه 09 مهر 1403 - 01:07

کد خبر 646456

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 22:41:11


دولت هند روی آتش‌سوزی در کارخانه تولید آیفون تحقیق می‌کند


زومیت/ دولت هند درباره‌ی دلیل آتش‌سوزی کارخانه‌ی تولید قطعات آیفون در این کشور تحقیقات رسمی را آغاز می‌کند.
 
روز شنبه آتش‌سوزی در کارخانه‌ی تاتا الکترونیکس در هوسور ایالت تامیل نادو رخ داد که قطعات گوشی اپل را تولید می‌کند. مقام‌های هندی اکنون در حال آماده‌شدن برای آغاز تحقیقات قانونی درباره‌ی این حادثه هستند که در بخش ذخیره‌سازی مواد شیمیایی این کارخانه به‌وقوع پیوست.

به‌گزارش رویترز، کی.ام. سارایو، مقام اداری منطقه، تأیید کرد که آتش به‌طور کامل خاموش و دود نیز پراکنده شده است. دو کارگر به بیمارستان منتقل شدند؛ اما انتظار می‌رود که تا روز یکشنبه ترخیص شوند. تیم جنایی از چِنای به‌منظور بررسی دلیل حادثه به محل اعزام شده است.

کارخانه‌ی مذکور که معمولاً روزهای یکشنبه تعطیل است، احتمالاً تا دوشنبه فعالیت‌های خود را از سر نخواهد گرفت؛ زیرا به مجوز از دولت محلی نیاز دارد. این تأخیر ممکن است تولید قطعات آیفون را مختل کند و به زنجیره‌ی تأمین اپل ضربه بزند. تأثیر این حادثه بر ساختمان‌های اطراف، ازجمله ساختمانی که قرار است تا پایان سال مونتاژ آیفون را آغاز کند، هنوز مشخص نیست.

نه تاتا الکترونیکس و نه اپل به درخواست رویترز برای اظهارنظر رسمی پاسخ ندادند؛ با‌این‌حال، تاتا الکترونیکس پیش‌تر اعلام کرد که در حال بررسی دلیل حادثه است و اقداماتی برای حفاظت از کارکنان و ذی‌نفعان خود انجام خواهد داد.

حادثه‌ی آتش‌سوزی تازه‌ترین رویداد از مجموعه‌ای از مشکلاتی است که بر تأمین‌کنندگان اپل در هند تأثیر گذاشته و مسائلی را نشان می‌دهد که این شرکت در تلاش برای تنوع‌بخشی به زنجیره‌ی تأمین خود فراتر از چین و استفاده از بازار رو‌به‌رشد هند با آن مواجه است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط