دوشنبه 09 مهر 1403 - 02:49

کد خبر 646464

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 22:49:25


ساخت 22 هتل و مهمانپذیر در قم


صدا و سیما/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: در حال حاضر در حوزه گردشگری استان قم ۶۰ طرح در حال ساخت است و ۲۲ هتل و مهمانپذیر را شامل می‌شود .

علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری؛ ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله عنوان کرد: امیدواریم، به زودی شاهد سرنگونی صهیونیست‌ها باشیم. راه پرافتخار و مقاومت دلیرانه آن شهید عزیز، در تاریخ ماندگار خواهد ماند و همواره الهام‌بخش مبارزان راه حق و آزادی خواهد بود و راه او، تا آزادی کامل قدس ادامه دارد.
علیرضا ارجمندی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه گردشگری استان قم ۶۰ طرح در حال ساخت است و ۲۲ هتل و مهمانپذیر را شامل می‌شود گفت: با افتتاح آن‌ها ۴ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های گردشگری قم اضافه می‌شود که سرمایه‌گذاری آن ۱۱۹ هزار میلیارد تومان است. 
وی گفت: در حوزه صنایع‌دستی ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال مستقیم داریم و ۷۰ رشته در قم فعال است که البته پاره‌ای از آنها در حال منسوخ شدن است و مهم‌ترین چالشی که در صنایع‌دستی داریم، موضوع بازارچه است.
او بیان کرد: استان قم زائرپذیر است و گردشگران مذهبی و زیارت در این استان به صورت میلیونی بدون تبلیغات حضور دارند؛ اگر چه نیاز است، تبلیغات لازم جهت معرفی ظرفیت‌های استان از سوی متولیان گردشگری قم انجام شود.
وی ادامه داد: نیازمند هستیم، بیش‌ازپیش حوزه رسانه به گردشگری نزدیک شود و اصحاب رسانه را جزو خانواده خود می‌دانیم و خوشحال هستیم که تنی چند از خبرنگاران قمی به صورت تخصصی در حوزه گردشگری کار می‌کنند.
ارجمندی افزود: گردشگری، صنعتی است که باید دستگاه‌های مختلفی در آن ایفای نقش انجام دهند و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ به تنهایی نمی‌‎تواند مسائل گردشگری را حل کند و دستگاهی، چون استانداری در این بین نقش مهمی دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با بیان اینکه بانک‌ها هم در طرح های گردشگری نقش دارند و نقش آنها در توسعه تآسیسات گردشگری زیاد است گفت: با تسهیلات کم‌بهره و توجیه‌پذیر سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای تأسیسات گردشگری را حمایت می‌کنند. 
وی ادامه داد: شهرداری‌ها هم نفش فوق‌العاده‌ای دارند و در بسیاری کشور‌ها گردشگری تحت متولی‌گری شهرداری‌ها است. در استان قم تعامل بین دستگاه‌ها برای توسعه گردشگری بسیار مهم است و هر چه اهمیت گردشگری توجیه شود، زمینه خوبی برای پذیرش گردشگر ایجاد می‌شود.






پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط