دوشنبه 09 مهر 1403 - 01:54

کد خبر 646482

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 23:06:35


دو اقدام مهم برای ارتقاء بافت‌های ناکارآمد شهری در کرمانشاه


فارس/ مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به جایگاه سوم شهر کرمانشاه در کل کشور در ارتقا بافت‌های ناکارآمد شهری اشاره کرد و گفت: دو اقدام مهم استان در این راستا استفاده از فرصت نهضت ملی مسکن برای رونق و توسعه اماکن ناکارآمد شهری و اتصال این سکونتگاه به شریان‌های اصلی شهر بود.

۲۳۷مین جلسه شورای مسکن استان و ۸مین جلسه سال جاری در محل سالن جلسات شهید سلیمانی به ریاست استاندار کرمانشاه و حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو برگزار شد.

رامین الماسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به جایگاه نامناسب استان کرمانشاه در احیا و ارتقا بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال‌های گذشته، اظهار کرد: به علت گستردگی بافت فرسوده و عدم برنامه‌ریزی مناسب در این اماکن، استان کرمانشاه در سنجه‌ها همواره در انتهای جدول قرار داشت.

وی به هماهنگی و دستور استاندار کرمانشاه در جلسات شورای مسکن برای ارتقا این اماکن اشاره کرد و افزود: دو اتفاق مهم در این اماکن به وقوع پیوست که در ابتدا از فرصت نهضت ملی مسکن برای رونق و توسعه اماکن ناکارآمد شهری استفاده کردیم و شهرداری نیز با ایجاد معابر در اطراف این سکونتگاه آنها را به شریان‌های اصلی شهر متصل کرد که تأثیر بسیار مناسبی بر عبور و مرور مناسب این شهرک‌ها گذاشت.

مدیرکل راه و شهرسازی، استان کرمانشاه را یکی از متراکم‌ترین شهرهای کشور دانست که نیاز بود در جهت مناسبی گسترش یابد که این امر با گسترش شهر در جهت‌های مناسب، باعث رونق و ارتقا ساخت‌و‌ساز اصولی در سکونتگاه‌های غیررسمی شد.

الماسی اقدام مهم دیگر را احداث طرح‌های نهضت ملی مسکن پیرامون بافت‌های ناکارآمد شهری اعلام کرد که در کوتاه‌مدت باعث ایجاد ارزش‌افزوده و به‌تبع آن رغبت در بین ساکنان آن برای بهسازی ساختمان‌ها شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط