چهارشنبه 22 آبان 1404 - 08:31

کد خبر 815265

پنج‌شنبه 02 اسفند 1403 - 11:28:31


همه چیز در مورد خودروی کی ام سی SR6 + ویدیوی معرفی


آخرین خودرو/کی ام سی SR6 یکی از کراس اوور های کرمان موتور است که در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید به بازار می آید و قرار است جایگزین K7 شود.

درباره کی ام سی SR6
در دومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو، شاهد خودرو های مختلف و متنوعی بودیم و شرکت های مختلف با دست پر پا به این نمایشگاه گذاشته بودند اما این نمایشگاه برای گروه کرمان موتور اندکی متفاوت تر بود چرا که جدا از نمایش خودرو های پیشین خود از محصول جدید خود یعنی KMC SR6 نیز رونمایی کرد. کی ام سی SR6 یکی از جدیدترین محصولات گروه کرمان موتور است که در حال حاضر لوکس ترین کراس اوور این شرکت به حساب می آید. نام اصلی این خودرو سهول QX است و در مرکز طراحی کمپانی JAC در تورین ایتالیا طراحی و در سال ۲۰۲۱ در دو نسخه با پیشرانه بنزینی و هیبریدی به بازار های جهانی معرفی و عرضه شده است.

جالب است بدانید که نسخه پلاگین هایبرید این خودرو حاصل همکاری گروه JAC و BYD است که نوید یک سیستم کارآمد و بهینه را می دهد. این خودرو توسط گروه کرمان موتور به صورت مونتاژی و با داخلی سازی بالا، تولید و در بازار ایران عرضه می شود. در ادامه بیشتر به پرچمدار کراس اوور های کرمان موتور خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه
کی ام سی SR6 به لحاظ طراحی ظاهری، طراحی متفاوت تری را نسبت به دیگر محصولات کرمان موتور دارد و از سبک طراحی بروزتری پیروی می کند. در بخش طراحی قسمت جلو از سبک جدید و به روز خودرو ها، بهره می برد. چراغ های روشنایی روز در قسمت بالای چراغ های اصلی قرار گرفته اند و به وسیله نواری مشکی رنگ به یکدیگر متصل شده اند.
برخلاف بسیاری از خودرو های مونتاژی داخل کشور، KMC SR6جلو پنجره بزرگی ندارد که همین موضوع چهره این خودرو را کمی خاص کرده است. سبک طراحی در نماهای جانبی ساده تر از دیگر نما ها است و اِلمان ویژه ای در بخش طراحی این قسمت ها دیده نمی شود اما به لطف استفاده از فلاپ های مشکی در پایین درب ها و حاشیه شیشه ها، طراحی این بخش ها کمی از سادگی دور شده است. البته نباید تاثیر طراحی رینگ های آلومینیومی کی ام سی SR6 را دست کم گرفت چرا که طراحی خوب آنها کمک شایانی به جلوه این خودرو کرده است.
طراحی بخش عقب SR6 بسیار هماهنگ با طراحی بخش جلو این خودرو بوده و این هماهنگی در طراحی بخش سپر های عقب و جلو کاملا مشهود است. چراغ های عقب این خودرو به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند که جلوه خوبی را به این خودرو داده اند.از دیگر نکات مهم در طراحی کی ام سی SR6، بهره مندی این خودرو از دو خروجی اگزوز واقعی است که تاثیر به سزایی در طراحی بخش عقب این خودرو داشته و چهره آن را اسپرت تر کرده است.
مشخصات فنی کی ام سی JS6
قلب تپنده کی ام سی SR6، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم (GDI) است که روی هم رفته ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می کند. همچنین این پیشرانه مجهز به سیستم خنک کننده اینتر کولر هوا به آب یا همان Air to water است که امتیاز خوبی برای این خودرو به حساب می آید. این کراس اوور در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد که سواری نرمی را به ارمغان می آورد. پیشرانه دارای استاندار آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت بهینه آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۹ لیتر است.
طراحی کابین و امکانات
کی ام سی SR6 به لحاظ طراحی داخل کابین، طراحی خوبی را به نمایش می گذارد و با اینکه محصول نسبتا جدیدی به شمار می آید اما رگ و ریشه هایی از طراحی دیگر محصولات خانواده جک، در آن دیده می شود. در بخش رودری ها بیشتر از متریال پلاستیکی استفاده شده اما بهره مندی این بخش از دکوراتیو و طراحی های گرافیکی باعث می شود تا احساس خوبی به بیننده منتقل شود.
در بخش بالای داشبورد شاهد استفاده از متریال نرم استفاده شده و بخش میانی نیز دارای روکش چرم مصنوعی با دوخت رنگی است که کیفیت مناسبی دارند و احساس لوکس بودن را می توان از آنها دریافت کرد. نکته ای که می توان در بخش داشبورد به آن اشاره کرد  طراحی خاص و نحوه قرار گیری دریچه های سیستم تهویه این خودرو است که مانند بسیاری از خودرو های مونتاژی داخل کشور به صورت سرتاسری نیست و دریچه تهویه وسط با دریچه های تهویه سمت شاگرد به صورت مجزا طراحی شده اند و جلوه مناسبی را به این بخش داده اند.
 از دیگر نکات مثبت در طراحی کابین KMC SR6 بهره مندی از نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا است که به صورت یکپارچه با جلو آمپر دیجیتال در آمده است و به طراحی بروز این خودرو کمک شایانی کرده است. غربیلک فرمان کی ام سی SR6 از نوع دی کات بوده و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به بخش ها  و امکانات مختلفی دسترسی داشت. در بخش کنسول وسط این خودرو از پلاستیک پیانویی استفاده شده که به طراحی لوکس این خودرو کمک کرده است. نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که پنل سیستم تهویه این خودرو به صورت زاویه دار به کنسول وسط متصل شده که در نوع خود طراحی منحصر به فردی است.
در زیر این بخش، دسته دنده این خودرو قابل مشاهده است که از نوع اهرم چرخان بوده و طراحی قابل قبولی دارد و در کمتر خودرویی از این نوع دسته دنده استفاده شده است. صندلی های این کراس اوور به صورت اسپرت طراحی شده و دارای روکش چرم مصنوعی اند که احساس هیجان را به سرنشینان منتقل می کند. همچنین شایان ذکر است که صندلی های ردیف جلو به صورت برقی قابل تنظیم می باشند و صندلی راننده دارای حافظه صندلی است که قابلیت خوبی برای این خودرو به حساب می آید. SR6 با توجه به فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی متری خود فضا مناسبی را در بخش عقب خود فراهم کرده و این خودرو امکاناتی نظیر ؛ زیر آرنجی ، جالیوانی ، دریچه سیستم تهویه و… را برای سرنشینان عقب در نظر گرفته است.
رقبای کی ام سی JS6
در حال حاضر کی ام سی SR6 یکی از جدید ترین و لوکس ترین محصول کرمان موتور می باشد که در نوع خود امکانات مناسبی دارد اما این موضوع باعث نمی شود که در بازار خودرو کشور رقیبی نداشته باشد. این خودرو دارای رقبایی نظیر؛ لاماری ایما ایکس، دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم و… در میان خودرو های مونتاژی بوده و با خودرو های وارداتی نظیر چانگان CS55 پلاس و بستیون T77 توانایی رقابت دارد.




پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط