شنبه 07 مهر 1403 - 10:56

کد خبر 105979

سه‌شنبه 06 تیر 1402 - 08:00:00


فیلر بهتر است یا بوتاکس


چی شی/ قرار است درباره‌ی دو روش محبوب زیبایی صورت، بوتاکس و ژل (فیلر) صحبت کنیم. این دو تکنیک برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده می‌شوند. هر دو این روش‌ها دارای طول عمر بالایی هستند، اما تفاوت بوتاکس و ژل فقط در روش درمان و نحوه تزریق نیست. بیایید با هم جواب این سوال “فیلر بهتر است یا بوتاکس” را بررسی کنیم.

فیلر بهتر است یا ژل بوتاکس
یک ابزار زیبایی
تزریق ژل یا فیلر، یک اقدام زیبایی است که علاوه بر کم کردن چین و چروک‌های پوست، باعث حجم‌دهی و پر شدن نواحی خاصی از پوست می‌شود. این روش، نه تنها به زیبایی کمک می‌کند، بلکه باعث جوانسازی پوست نیز می‌شود. فیلرها انواع متفاوتی دارند و با توجه به نیاز پوست صورت به جوانسازی، تزریق می‌شوند. این مواد، که ممکن است بیولوژیکی یا مصنوعی باشند، باعث درمان مشکلات رایج پیری پوست می‌شوند.

تفاوت‌های بوتاکس و فیلر: راهنمای انتخاب
تفاوت بوتاکس و فیلر در کاربردهای آن‌ها است. فیلرها معمولا برای پر کردن چین و چروک‌های متوسط و کم استفاده می‌شوند، در حالی که بوتاکس می‌تواند چین و چروک‌های عمیق تر را نیز مهار کند. بنابراین، انتخاب بین این دو بستگی به وضعیت چین و چروک‌های پوست شما دارد.

کاربردهای متفاوت فیلر در زیبایی
تزریق فیلر برای اجزای مختلف صورت می‌تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. مثلا، تزریق فیلر می‌تواند خطوط کنار بینی تا اطراف لب‌ها را از بین ببرد، که این خطوط تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارند. برخی دیگر از کاربردهای فیلر عبارت‌اند از: افزایش حجم لب و گونه‌ها، اصلاح چانه، درمان چین و چروک‌های پوست، ترمیم نشانه‌های از دست دادن چربی صورت در افراد مبتلا به ویروس HIV و برطرف کردن گودی و تیرگی زیر چشم.

 
رفع چین و چروک صورت در خانه با روش های ساده و کاربردی
با اینکه چین و چروک صورت بخشی از فرآیند طبیعی پیری است، اما همه ما دوست داریم
 
بوتاکس چیست؟
بوتاکس، یک ماده‌ی سمی است که با تزریق به پوست، عصب‌ها و عضلات ناحیه‌ی مورد نظر را فلج می‌کند. خطوط عمیقی که هنگام خنده یا اخم کردن در صورتتان می‌بینید، نتیجه‌ی فعالیت عضلات و عصب‌های صورتتان است. تزریق بوتاکس، این عضلات را فلج می‌کند تا دیگر خط و چین‌های پوستی ایجاد نکنند.

 
بوتاکس، یک روش رایج برای جوانسازی پوست
تزریق بوتاکس، این روزها یکی از روش‌های محبوب برای جوانسازی پوست است و بسیاری از افراد برای بهبود زیبایی چهره خود به سراغ آن می‌روند. همچنین با گذر زمان و کاهش تولید کلاژن در پوست، خطوط عمیق روی پوست ظاهر می‌شود. با تزریق بوتاکس، می‌توان این مشکل را مهار کرد و به جوانی پوست برگشت.

کاربردهای بی‌شمار بوتاکس
بوتاکس تنها برای جوانسازی پوست استفاده نمی‌شود. این ماده دارای کاربردهای بسیاری است. برای مثال، بوتاکس می‌تواند در درمان و پیشگیری از پیشرفت خطوط و چروک‌های پوستی، از بین بردن خط اخم، چروک‌های پیشانی، درمان لبخند لثه‌ای، چروک‌های گردن، چانه و دور لب‌ها، رفع چروک‌های اطراف چشم، بهبود حالت چهره و ابرو، و بالا بردن نوک بینی کمک کند.

بوتاکس، یک ابزار درمانی هم هست!
بوتاکس فقط در زمینه زیبایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در بسیاری از موارد، این ماده برای مقاصد درمانی نیز استفاده می‌شود. مانند درمان عرق با بوتاکس، بوتاکس کف دست و پا، زیر بغل، درمان عرق صورت، درمان کمردرد، اسپاسم‌های گردن، برای درمان سردردهای شدید و سردردهای خوشه‌ای، شقاق مقعد و بسیاری از مشکلات دیگر.


عوارض بوتاکس و فیلر: چیزهایی که باید بدانید
بوتاکس و فیلر دو ابزار متداول در عرصه زیبایی هستند. اما همچون هر روش دیگری، این دو نیز ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشند. این عوارض در حد نادر و ناچیز است و با مراقبت مناسب پس از درمان، می‌توان آنها را به حداقل رساند. ولی همیشه باید این عوارض را در ذهن نگه داشت.

عوارض تزریق بوتاکس: چیزی که باید بدانید
عوارض بوتاکس می‌تواند شامل ضعف عضلانی، اختلال در بینایی، اختلال در تنفس، اختلال در بلع، اختلال در تکلم و از دست دادن کنترل ادرار باشد.

توجه به عوارض فیلر: اطلاعات مفید
از عوارض تزریق فیلر می‌توان به انسداد برخی از بافت‌های پوست، ایجاد برآمدگی‌های کوچک در اطراف ناحیه تزریق، ایجاد عفونت‌های پوستی، آسیب رسانی به عروق خونی و تراوش فیلر از محل تزریق اشاره کرد.

بوتاکس و فیلر: کدام یک بیشتر در پوست می‌ماند؟
به طور کلی، مدت زمانی که بوتاکس و فیلر در پوست شما باقی می‌مانند، به عمق چین و چروک و خطوط پوستی شما و جنس پوستتان بستگی دارد. بوتاکس می‌تواند تا ۹ تا ۱۲ ماه در پوست باقی بماند، در حالی که فیلر بسته به نوع آن، می‌تواند بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام بیاورد.

تزریق همزمان بوتاکس و فیلر: آیا ممکن است؟
در صورتی که پزشک متخصص شما تشخیص بدهد که برای جوانسازی و زیبایی چهره شما، تزریق همزمان بوتاکس و فیلر لازم است، مشکلی در این راه نیست. البته همه چیز به شرایط جسمی شما و تشخیص پزشک بستگی دارد.

بوتاکس یا فیلر: کدام بهتر است؟
بوتاکس و فیلر هر دو می‌توانند در کنار یکدیگر به عنوان مکمل‌های زیبایی استفاده شوند. هر یک از این روش‌ها، تکمیل کننده روش دیگر می‌باشد و با هم می‌توانند به شما در دستیابی به یک ظاهر زیباتر کمک کنند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط