جمعه 06 مهر 1403 - 07:42

کد خبر 106305

سه‌شنبه 06 تیر 1402 - 09:42:25


تجدید چاپ کتاب «نظریه‌های جدید در مطالعات ادبیات نمایشی و تئاتر»


خبرگزاری کتاب ایران/ چاپ دوم کتاب «نظریه‌های جدید در مطالعات ادبیات نمایشی و تئاتر (رویکردی بینارشته‌ای)» تألیف دکتر صادق رشیدی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
 
 ادبیات نمایشی و تئاتر فعالیت‌هایی هستند که توسط نظریه فهمیده می‌شوند. تحلیل‌های نظری در مورد ادبیات نمایشی و تئاتر، صرفاً با روش‌های بوطیقایی به توصیف اصول کلی این فعالیت‌های ادبی و هنری ختم نمی‌شود، بلکه از رویکردهای دیگر، مانند فلسفه یا نظریه‌های ادبی و علوم انسانی، استفاده می‌کند. این کتاب به منظور معرفی، تبیین و تحلیل جامع مهمترین نظریه‌هایی نوشته شده است که امروزه در مطالعات ادبیات نمایشی و تئاتر، کاربردهای بسیاری دارند. این نظریه‌ها که عمدتاً ویژگی‌های فرامتنی و انتقادی هم دارند، منظرهای مختلفی را به روی مطالعات علمی ادبیات نمایشی و تئاتر باز می‌کنند و به همین دلیل، زمینه را برای ورود به عرصۀ مطالعات بینارشته‌ای فراهم می‌کنند. این کتاب با مثال‌هایی از نمایشنامه‌های مطرح جهان، به منظور آشنایی با نقش عملی نظریه‌های مورد بحث همراه است.
 
چاپ دوم این کتاب در 391 صفحۀ وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 188.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط