شنبه 07 مهر 1403 - 08:58

کد خبر 107808

چهارشنبه 07 تیر 1402 - 19:00:00


با آرامش به احساسات پنهان همسرمان پی ببریم


باشگاه خبرنگاران/ یک استاد روانشناسی گفت:ما با کنترل احساسات منفی خود و تقویت احساس آرامش می توانیم اوضاع زندگی مان را بهبود بخشیم.

 معصومه حاتمی گفت:  با توجه به تحقیقات کارشناسان امور ازدواج و زناشویی می توان بیان داشت که با توجه به نقش مردان در حفظ آرامش خانواده، در مواقع بحث و دعوا مردها نباید در مقابل درگیری ها و سوتفاهم ها عقب نشینی کنند،به این معنی که درک کنند اگر همسرشان اختلافی را مطرح می کند ممکن است این کار از روی عشق و به خاطر سلامت رابطه شان باشد و نباید زود از کوره در روند.  
وی در ادامه افزود:وقتی نارضایتی امکان بروز نیابد برفشار روانی و درونی فرد افزوده می شود و درنهایت به صورت زبانه ای از آتش خشم و نفرت در می آید،اما وقتی ناراحتی به صورت منطقی بیان شود و برای آن پاسخی بیابد،فشارهای درونی اش فروکش می کند،همچنین مردها نباید سعی کنند با ارائه یک راه حل سروته یک قضیه را هم آورده و گفتگو را خاتمه دهند زیرا برای یک زن خیلی مهم است که شوهرش به ناراحتی های او گوش دهد و ارائه سریع راه حل برای زن به معنی نادیده انگاشتن احساساتش توسط همسرش می باشد.
وی در ادامه تصریح کرد:اغلب مردان وقتی همسرشان در بیان شکایات خود بیش از حد شدت و حرارت نشان می دهند شروع به عقب نشینی و سکوت می کنند و نظرات خود را بیان نمی کنند که این حاصلی جز رنجش ندارد.  
وی در پایان با اشاره به این که افراد موفق همیشه سعی می کنند جهت بحث را به مسیرصحیحی هدایت کنند تا موجب کاهش تنش شود،پس سعی کنیم جلوی جوشش احساسات زودگذر و تند خود را بگیریم و مهارت آرام گرفتن و گوش دادن را یاد بگیریم تا زندگی مان شیرین تر شود،زیرا آرامش و همدلی به ما کمک می کند تا احساسات پنهان درسخنان همسرمان را بفهمیم.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط