جمعه 06 مهر 1403 - 22:53

کد خبر 112257

یک‌شنبه 11 تیر 1402 - 18:22:01


چگونه از وسایل مخمل مانند لباس و کیف و کفش مراقبت کنیم؟


نمناک/ 1.در صورت داشتن وسیله ای از مخمل خالص، تمیز کردن آن را به خشک شویی بسپارید زیرا آنها در تمیز کردن کثیفی و لک از روی پارچه های حساس متخصص اند.
2.در صورت داشتن پارچه ای از مخلوط مخمل پی استر و یا مخمل شکسته برای شستن آن از لباسشویی و آب سرد و یک شوینده ی محافظ ملایم استفاده کنید.
3.قبل از شستن پارچه مخمل با لباسشویی برای جلوگیری از چروک شدن آن را در یک کیسه ی توری بیندازید و یا به تنهایی داخل لباسشویی بیندازید زیرا سایر پارچه ها باعث ایجاد چروک و کوبیدگی در مخمل می شوند.
4.پارچه مخملتان را در خشک کن خشک نکنید و پارچه را روی یک سطح تمیز و صاف پهن کنید. پارچه برای خشک شدن به بیش از 12 ساعت زمان نیاز دارد.
5.لباس مخمل خود را در کمد آویزان کنید و کفش یا کیف دستی مخمل را در کاور قرار دهید تا از ورود کثیفی و پرز به پارچه جلوگیری شود.
6.برای از بین بردن چین وچروک ها از دستگاه بخار با درجه ی کم برای رفع چروک استفاده کنید. بخار را از فاصله ی 10 سانتی متری و در جهت خواب پارچه اعمال کنید.

7.بخار دادن برای کفش و کیف مناسب نیست. در صورت مواجه شدن با چین و شکستگی در این لوازم، این قسمت ها را برس بزنید یا داخل آن ها دستمال یا قالب قرار دهید تا شکل خود را حفظ کنند.
8.بخار حاصل از آب داغ برای رفع برخی از چروک ها موثر است اما مراقب باشید که وسیله ی مورد نظر مرطوب نشود.
9.در صورت نداشتن دستگاه بخار، اتو را روی حالت بخار قرار داده و در فاصله ی 10 سانتی متری پارچه قرار دهید و آن را در جهت خواب پارچه استفاده کنید



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط