جمعه 30 شهریور 1403 - 01:47

کد خبر 11252

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 11:00:00


«کرشمه ماه» کتابی درباره آیت‌الله بهجت، فارغ از مطالب بی‌سند اینترنتی


تسنیم/ محمدعلی عباسی‌اقدم از انتشار جدیدترین کتابش درباره آیت‌الله بهجت خبر داد و گفت: «کرشمه ماه» سومین دفتر از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیکترند» است و این دفتر به سبک زندگی و سیره علمی و عملی آیت الله محمدتقی بهجت می‌پردازد.

وی افزود: «کرشمه ماه» چند روایت کوتاه و البته متفاوت از زندگی سراسر با برکت آیت‌الله محمد تقی بهجت فومنی با تکیه بر سبک زندگی و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن عبد صالح خداست. به تعبیر دیگر «کرشمه ماه» روایتی مختصر از زندگی پر رمز و راز عالم ناشناخته و گمنامی است که «کتمان» و «پرهیز» دو روی سکه زندگی و روش سلوکی و عرفانی ایشان بود. مردی که در سراسر عمر خویش در حال پرده‌پوشی بود و در این فقره مهارتی شگفت داشت.

این نویسنده اظهار داشت: «کرشمه ماه» چند روایت کوتاه بسان چند قطره ناچیز از دریایی متلاطم و بی‌کرانه است. چند روایت ساده و روان از مرد بی‌تکلفی که در عین سادگی، «بزرگ» بود و در عرفان و معنویت به مقامات رفیعی دست یافته بود.

عباسی‌اقدم درباره مراحل پژوهش و نگارش این کتاب گفت: پژوهش این کتاب یک سال زمان برد. چون منابع بسیار کمتری از آیت‌الله بهجت در دسترس است. نه خودش چیزی گفته است و نه شاگردانش. به قول آیت‌الله کشمیری: آیت‌الله بهجت بسیار کتوم بوده و نم پس نداده است. از هر جا که رد شده، برگشته و رد پای خود را کامل پاک کرده که چیزی از ایشان باقی نماند. این موضوع کار را برای نویسنده خیلی دشوار می‌کند.

وی افزود: درمورد آیت‌الله بهجت مطالب بی‌سند در اینترنت فراوان است که مرتب کپی و بازنشر می‌شود، اما اینکه این مطلب کجا گفته شده و چه کسی تأیید می‌کند، خیلی مهم است و همین کار را سخت می‌کند. در مجموع سعی کردم ابتدا منابع را راستی‌­آزمایی کنم که حتما درست و متقن باشند.

«کرشمه ماه»، سومین دفتر از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» است که در 6 فصل تدوین شده و پیش از این دو کتاب «اقیانوس آرام» درباره علامه طباطبایی و «آن مرد بی نهایت» درباره حضرت امام خمینی (ره) از این نویسنده در این مجموعه منتشر شده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط