سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 08:47

کد خبر 11343

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 12:05:00


شناسایی ۸۹ فرد مبتلا به اختلال اوتیسم در ایلام


ایسنا/ مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: تاکنون ۸۹ فرد مبتلا به اختلال اوتیسم در استان شناسایی شده که از حمایت‌های این اداره کل برخوردار هستند.

حسین نورعلیوند، مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: اوتیسم یک اختلال رشد در عملکرد مغز و در واقع نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که‌ فرد در آن بیشتر به درون‌گرایی و فاصله گرفتن از محیط پیرامون و انسان های اطرافش و حتی خانواده دچار می‌شود.
وی تصریح کرد: اوتیسم بیشتر در دوران کودکی ظاهر و در عمده موارد قبل از رسیدن به سن سه سالگی علائم آن در فرد ظاهر می‌شود و علائم عمومی آن شامل پرخاشگری، گوشه‌گیری، عدم تعامل و مهارت‌های اجتماعی، عدم فعالیت‌های اجتماعی، سرگرم‌کننده و بازی، عدم ارتباط‌های کلامی و غیر کلامی و نداشتن مهارت‌های شناختی است.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام علت ابتلا به اوتیسم را ژنتیکی عنوان و تصریح کرد: اوتیسم اختلالی بوده که قابل درمان قطعی نیست و فرد مبتلا به صورت دائم با آن درگیر خواهد بود.
نورعلیوند تاکید کرد: تاکنون ۸۹ فرد مبتلا به این اختلال در استان شناسایی شده که ۶۱ نفر پسر و ۲۸ نفر دختر هستند و از خدمات تنها مرکز اوتیسم در مرکز استان ایلام برخوردار می‌شوند.
وی خدمات این مرکز را شامل توانبخشی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتاردرمانی، مداخلات رفتاری - آموزشی و مداخلات مشاوره - حمایتی عنوان کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط