چهارشنبه 04 مهر 1403 - 22:59

کد خبر 113579

دوشنبه 12 تیر 1402 - 18:15:54


کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» به چاپ بیستم رسید


صدا و سیما/ چاپ بیستم کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» کاری از به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است .

 کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره‌ی رضوی» به نویسندگی محمدرضا شرفی تلاشی  در راه شناخت سیره‌ی امام هشتم (ع) است.
این اثر در ۴ بخش مفاهیم و کلیات، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های خانوادگی، راه‌های موفقیت در زندگی و مهارت‌های تربیتی (فرزند پروری) به بررسی اندیشه و سیره علمی و عملی امام رضا (ع) در عرصه‌هایی، چون مهارت‌های خودآگاهی، تفکر خلاق، ارتباط موثر، حل مسئله و تصمیم گیری پرداخته است.

در  کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره‌ی رضوی» رهنمود‌های امام در دو دسته تقسیم می‌شود؛ برخی به گونه‌ای مستقیم به موضوع مهارت‌های زندگی می پردازد  و برخی دیگر بازتابنده‌ی نگاه کلی و جامع امام است و می‌توان با رویکردی تعمیمیم آن را به موضوع مهارت‌های زندگی پیوند داد.

بهره‌گیری از آیات قرآن کریم، ارجاع به منابع حدیثی در استخراج احادیث رضوی و دیگر روایات ائمه معصومین (ع) و استناد به آموزه‌های نبوی  از ویژگی‌های این کتاب است.
چاپ بیستم  کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره‌ی رضوی» در شمارگان هزارو ۵۰۰ نسخه منتشر شده که در حال حاضر مجموع شمارگان چاپ شده اثر به ۱۳۰ هزار نسخه می‌رسد.
این اثر در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. هم چنین علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این کتاب‌ها و مشاهده سایر آثار به فروشگاه اینترنتی کتاب به‌نشر بهنشانی  www.behnashr.com مراجعه کنند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط