چهارشنبه 04 مهر 1403 - 22:58

کد خبر 113707

دوشنبه 12 تیر 1402 - 20:38:39


۵۰درصد نیاز کاغذ ایران در همکاری با شرکت چینی تامین می‌شود  


ایرنا/ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ درباره همکاری ایران با شرکت تولید کاغذ چن‌مینگ بیان کرد: ارتباط خوبی با تولیدکننده مواد کاغذی و سلولزی چین برقرار کردیم. این شرکت می‌تواند حدود ۵۰ درصد کاغذ مورد نیاز ایران را تامین کنند.

 نشست مشترک اعضای هیات رئیسه تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران و مدیران فروش شرکت چن‌مینگ، دوشنبه -۱۲ تیرماه- در محل تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران برگزار شد.

در این نشست بابک عابدین رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، هومن محمدی نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، بی مدیر ایران و منطقه‌ای شرکت چن‌مینگ و سیامک زرگران مدیرعامل گروه بازرگانی اقیانوس آرام، ارشد عین‌الهی رئیس هیات مدیره تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران و از اعضای هیات مدیره تعاونی ناشران و کتاب‌فروشان تهران، ناصر بخشی، علیرضا رئیس‌دانایی مدیر انتشارت نگاه، مهدی میردشتی انتشارات میردشتی، کتابسرای میردشتی و فرهنگسرای میردشتی، عباس غمگسار مدیر انتشارات ترمه و حمید سیاح مدیر انتشارات اسلام حضور داشتند.
 


افزایش صادرات ایران در حوزه چاپ و نشر

بابک عابدین با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه تامین نیازهای زنجیره فعالان حوزه است. امیدواریم تا دور پنجم حدود ۳۰ درصد از غرفه‌داران نمایشگاه آینده چاپ ایران از بیرون از ایران باشند و افرادی که به این کالاها نیاز دارند از بیرون بیایند تا اکوسیستمی پویا ایجاد شود و در نتیجه این فعالیت، بهره بیشتری از فعالیت‌ها برای صادرات ببریم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در مقایسه دوره اول و دوم نمایشگاه آینده چاپ بیان کرد: متراژ برگزاری این نمایشگاه در دور اول حدود ۲۷۰۰ مترمربع مفید بود و امسال این فضا به نزدیک پنج هزار مترمربع و تعداد عرفه‌داران از ۶۰ به حدود ۱۰۰ رسیده است.

او درباره ارتباط با شرکت چن‌مینگ و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آینده، توضیح داد: از طریق همکاری با سیامک زرگران مدیرعامل گروه بازرگانی اقیانوس آرام توانستیم ارتباط خوبی با تولیدکننده مواد کاغذی و سلولزی چین برقرار کنیم. این شرکت با ظرفیت تولید ۶ میلیون تن انواع کاغذ و مقوا در سال توانایی این را دارد که حدود ۵۰ درصد کاغذ مورد نیاز ایران را تامین کنند.

به گفته عابدین مذاکرات ابتدایی برای تاسیس پل ارتباطی میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان مهیا شده است تا ناشران بتوانند از طریق شرکت تعاونی به نیازهای خود دسترسی داشته باشند. این روز تبدیل به جریان اتحادی خوب در حوزه نشر، فرهنگ و دانش کشور تبدیل شود.
 

افزایش فعالیت ایران در بازار جهانی

سیامک زرگران در توضیح همکاری که میان ایران و شرکت چن‌مینگ انجام خواهدشد، گفت: گروه چن‌مینگ از تولید کنندگان کاغذ و مقوا در کشور چین است. تلاش کردیم تا در برنامه‌های صنعتی همکاری تاثیر بیشتری با این شرکت داشته باشیم تا برخی از مشکلات حوزه چاپ و نشر رفع شود.

مدیرعامل گروه بازرگانی اقیانوس آرام ادامه داد: همچنین چند صدایی و تعدد برنامه‌های صنفی را افزایش دادیم تا تاثیرگذاری بیشتری در صنف داشته باشیم. درنتیجه این اقدامات فعالیت چاپ و نشر ایران با کشورهای همسایه افزایش پیدا می‌کند.

گستره فعالیت چاپ و نشر ایران وسیع است

بی با اعلام اینکه شرکت چن‌مینگ ۲۰ گروه صادرات فعال دارد، ادامه داد: یکی از این گروه‌ها به کشور ایران اختصاص داده شده است. سایر گروه‌ها در منطقه‌های جغرافیایی گوناگون فعالیت می‌کنند.


مدیر ایران و منطقه‌ای شرکت چن‌مینگ با بیان اینکه فعالیت چاپ و نشر در ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه بزرگ‌تر است، افزود: ایران را به دلیل گستره فعالیت چاپ نشر در منطقه انتخاب کردیم.

در پایان این مراسم ارشد عین‌الهی رئیس هیات مدیره تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران کتاب سه زبانی (فارسی انگلیسی و آلمانی) ایران‌سرای کهن را به بی هدیه داد. همچنین کتاب ایران جلوه‌های چهار فصل به عابدین و ایران نگارستان یزدان به زرگران، شکوه تخت جمشید به محمدی اهدا شد.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط