سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 10:49

کد خبر 11416

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 12:53:00


آزادی ۷۱۵ زندانی در آذربایجان غربی طی پارسال


ایسنا/ مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۷۱۵ زندانی با مشارکت خیرین، پادرمیانی ریش‌سفیدان، شورای حل اختلاف و صلح و سازش و ستاد دیه استان آزاد شدند که ۳۵۱ نفر از آنها توسط خود ستاد دیه آزاد شدند.

مراد فتحی، مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰۰ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در استان آزاد شدند، تصریح کرد: ۳۱ میلیارد تومان از این مبلغ با گذشت شاکیان خصوصی، ۱۶۱ میلیارد تومان اعسار صادر شده، ۹ میلیارد تومان آورده خود زندانیان، ۶ میلیارد تومان مشارکت بانک‌های عامل، ۳۳ میلیارد تومان مبلغ جمع‌آوری شده توسط ستاد دیه استان و ۲۰ میلیارد تومان نیز کمک ستاد دیه کشور به ستاد دیه استان بود.
فتحی با اشاره به اینکه در سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی را در جمع آوری کمک‌های نقدی و آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در استان شاهد بودیم، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری امور زندان ها، خیرین، شوراهای حل اختلاف ۵۴ نفر از محکومین به اعدام از چوبه اعدام رهایی یافتند.
مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان غربی با اشاره به هدف غایی امور زندان ها و دادگستری مبنی بر اصلاح و تربیت و اشتغال زندانیان، یادآور شد: در حال حاضر ۷۰ درصد از زندانیان استان در ۱۳۸ کارگاه استان مشغول به کار هستند.
وی با تاکید به اینکه در سال گذشته ۱۲۲ زندانی آزادشده تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند، خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته ۴ هزار زندانی با شرکت در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای، گردشگری و جهاد دانشگاهی در ۵۶ رشته مدرک و گواهی مهارت اخذ کردند.
فتحی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۶۵ مورد احکام پابند الکترونیکی به زندانیان استان صادر شد، تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۷۷۹ مورد دادرسی الکترونیکی در استان انجام شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط