چهارشنبه 04 مهر 1403 - 18:52

کد خبر 115168

چهارشنبه 14 تیر 1402 - 08:00:36


بازنشر دیگری از «ماه به روایت آه» در بازار کتاب


صدا و سیما/ نویسنده در این کتاب کوشیده تا از زبان 12 راوی، ناگفته هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی و روایی و پرهیز از اغراق روایت کند.
بر خلاف انتظار، در کتاب به شکل و شیوه شهادت حضرت ابوالفضل(ع) اشاره‌ای نشده و نویسنده عمده همت خود را صرف بازگویی و رازگشایی از اموری کرده که با وجود جذابیت برای مخاطب، متاسفانه کمتر به آنها پرداخته شده و اموری همچون خانواده مادری، کودکی، ازدواج، فرزندان، برادران، حیطه دانش و معرفت و جایگاه آن حضرت در میان اهل بیت (ع) و مسلمانان آن روزگار را شامل می‌شود.
از دیگر جذابیت‌های این کتاب، ذکر تاریخ شمسی تمام رخدادهاست که خواننده فارسی‌زبان را با زمان وقوع حوادث در روز و ماه و سال هجری شمسی آن وقایع آشنا می‌کند. زرویی در نگارش این 12 روایت، با تکیه بر منابع دست اول تاریخی و مطالعه و فیش‌برداری از قریب 60 کتاب، ضمن رعایت ایجاز، پرهیز از اطناب و نگاه احساسی، متنی خواندنی و قابل اعتماد و مستند فراهم آورده است؛ متنی که در عین سادگی ساختار ادبی محکم و قابل تاملی دارد.
به جز یک راوی یعنی زید بازرگان تمام راویان کتاب شامل مسلم بن عقیل، فاطمه کلابیه، حضرت زینب، امام حسین علیه السلام، ام کلثوم، لبابه، عبدالله بن ابی محل، کزمان، شبث بن ربعی، سرجون و عبیدالله بن عباس شخصیت‌های واقعی‌اند.
انتشارات نیستان چاپ سیزدهم «ماه به روایت آه» را در 144 صفحه با بهای 56 هزار تومان عرضه کرده است. 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط