پنج‌شنبه 20 دی 1403 - 22:48

کد خبر 115953

چهارشنبه 14 تیر 1402 - 16:30:00


پای 9 پیمانکار به ابر پروژه ریلی راه‌آهن خراسان جنوبی باز شد


فارس/ هم اکنون جلسه دیدار مجری پروژه راه آهن استان با استاندار خراسان جنوبی در حال برگزاری ست و باید منتظر نتایج این جلسه مهم ماند.

امروز قبل از دیدار مجری پروژه راه آهن استان با استاندار خراسان جنوبی نشست هماهنگی طرح احداث راه آهن استان در  استانداری برگزار شد و علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این نشست اعلام کرد: ۹ پیمانکار طرح راه آهن استان مشخص شدند و سه پیمانکار دیگر طی هفته آینده مشخص خواهند شد.

وی از به‌کارگیری پیمانکاران زبده برای اجرای قطعات راه آهن خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با توجه به تامین اعتبار طرح از محل تهاتر نفتی دغدغه‌ای درخصوص تامین منابع مالی نخواهیم داشت.

معاون استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: با توجه به تامین اعتبار امیدواریم این طرح مهم و ملی در زمان مقرر تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

عباس زاده با اشاره به اینکه قطعات ۱۸ و ۱۹ در خراسان جنوبی به دلیل مسیر سنگلاخی، سنگین‌ترین قطعات از نظر اجراست تصریح کرد: در زمینه اجرای این قطعات به دلیل صعب العبور بودن مسیر همراهی لازم را با پیمانکاران خواهیم داشت.

وی گفت: شرکت های پیمانکاری نیازهای خود را در زمینه تجهیزات و ماشین آلات، آب، برق و مصالح به مجموعه اداره کل راه و شهرسازی ارسال کنند تا با همکاری دستگاه‌های متولی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: از ظرفیت مرز ماهیرود هم برای واردات تجهیزات و ماشین‌آلات راهسازی می‌توانیم استفاده کنیم و همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا پیمانکاران دغدغه‌ای در روند اجرای قطعات راه آهن نداشته باشند.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی ۲۳ اردیبهشت امسال اعلام کرد: موانع اعتباری این ابر پروژه زیرساختی رفع تأمین منابع مالی کل قطعه راه آهن بیرجند - قاین - یونسی از طریق تهاتر نفتی به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام شد و عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک با حضور مهمانان کشوری آغاز می شود.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم ۱۱ خرداد ماه امسال  در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کار ساخت خطوط ریلی در تمامی قطعات خراسان جنوبی امسال با اعتبار ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه با تأمین منابع، امسال شاهد اجرای کار در ۱۳ قطعه مسیر راه آهن در خراسان جنوبی خواهیم بود که از نهبندان تا یونسی گناباد را شامل می‌شود.

آخرین خبرها از پروژه راه آهن

اما آن طور که جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی ۲۳ اردیبهشت امسال اعلام کرد: موانع اعتباری این ابر پروژه زیرساختی رفع تأمین منابع مالی کل قطعه راه آهن بیرجند - قاین - یونسی از طریق تهاتر نفتی به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام شد و عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک با حضور مهمانان کشوری آغاز می شود.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم ۱۱ خرداد ماه امسال  در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کار ساخت خطوط ریلی در تمامی قطعات خراسان جنوبی امسال با اعتبار ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه با تأمین منابع، امسال شاهد اجرای کار در ۱۳ قطعه مسیر راه آهن در خراسان جنوبی خواهیم بود که از نهبندان تا یونسی گناباد را شامل می‌شود.

وی با بیان این که قطعات ۹ تا ۲۱ مسیر خط ریلی زاهدان – بیرجند – مشهد در خراسان جنوبی اجرا می‌شود افزود: مطالعه قطعه ۹ در حال انجام است؛ اسناد مناقصه قطعات ۱۰، ۱۱ و ۱۲ آماده شده، اسناد مناقصه قطعات ۱۳ و ۱۴ بارگذاری شده و آماده تحویل به پیمانکار است، قطعه ۱۵ در حال اجرای مناقصه است، قطعات ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در حال اجراست و قطعات ۲۰ و ۲۱ نیز در حال انعقاد قرارداد هستند.

وی گفت: ۱۳ پیمانکار برای اجرای ۱۳ قطعه کارشان را همزمان شروع خواهند کرد تا سرعت اجرای طرح‌ها افزایش یابد و طبق وعده‌ای که داده ایم تا پایان سال ۱۴۰۴ شاهد افتتاح طرح بزرگ راه آهن در استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: طول کل مسیر ریلی از زاهدان – بیرجند – یونسی و مشهد ۹۱۰ کیلومتر خط ریلی در ۲۳ قطعه اجرا می‌شود که قطعات یک تا ۸ در حوزه استحفاظی استان سیستان و بلوچستان، قطعات ۹ تا ۲۱ در استان خراسان جنوبی و دو قطعه ۲۲ و ۲۳ نیز در حوزه استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

تامین اعتبار از محل تهاتر نفت

عباس زاده با اشاره به اتفاق مهم تأمین منابع مالی این طرح بزرگ ملی گفت: یکی از چالش‌های بزرگ ما در سال‌های گذشته، موضوع تأمین اعتبار کل مسیر راه آهن در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بود که خوشبختانه با همت دولت و نمایندگان مجلس و همچنین موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت منابع از صندوق توسعه ملی، ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این مسیر پیش بینی شد.

 

 

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط