جمعه 30 شهریور 1403 - 10:30

کد خبر 11738

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 16:24:00


حضور زائران در مشهد از مرز ۱۰ میلیون گذشت


ایرنا/ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ مسافر نوروزی از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه جاری وارد این استان شدند.

حجت گنابادی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد مسافر نوروزی، ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر به مشهد مقدس سفر کرده اند.
وی با بیان اینکه روز گذشته ورود ۴۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر مسافر به استان خراسان رضوی ثبت شده است، بیان کرد: کمترین شمار ورودی به استان از طریق هوایی با سه درصد و پس از آن پنج درصد از طریق ریلی و ۶ درصد به وسیله حمل و نقل عمومی جاده ای گزارش شده است.
گنابادی نژاد اظهار داشت: ۸۶ درصد از مسافران نوروزی به خراسان رضوی از طریق وسیله نقلیه شخصی به این استان سفر کرده‌اند.
رییس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ساماندهی نرخنامه هتلها و ارایه نرخ واحد مهمترین اقدام انجام شده در حوزه هتلها است.
محمود مادرشاهیان افزود: در مدت اعلام شده از ۱۵ اسفند ماه پارسال تاکنون ۴۵۴ بازدید نظارتی از هتلها انجام شد که در پی آن ۹ تذکر، ۲ اخطار و ۱۹ شکایت در این بخش ثبت شد و هیچ مهر و مومی در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به ۴۴۲ بازدید نظارتی از هتل آپارتمان و صدور ۱۰ تذکر و دریافت ۱۳ شکایت، گفت: از واحدهای مهمانپذیر نیز ۴۳۷ بازدید انجام شد که پنج شکایت در این بخش دریافت و ۲۱ واحد بدون پروانه در این حوزه مهر و موم شده است.

وی شمار بازدید نظارتی از خانه مسافرها را هزار و ۱۵۵ مورد و مهر و موم پنج واحد اعلام و بیان کرد: میزان وجه عودت داده شده از سوی هتلها به مسافران ۳۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بوده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط