یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 23:00

کد خبر 11787

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 17:39:00


کاهش ۶۱ درصدی تصادفات فوتی برون‌شهری در استان یزد


صدا و سیما/ در ایام نوروز امسال، کاهش ۶۱ درصدی تصادف‌های فوتی برون شهری و کاهش ۳۳ درصدی تصادف‌های فوتی درون شهری به ثبت رسید.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی، رئیس پلیس راه استان یزد اظهار کرد: ۷۴ گشت آشکار و نامحسوس در طرح نوروزی امسال وظیفه نظارت و کنترل تردد‌های جاده‌ای را برعهده داشتند.

حاجی ده آبادی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی، کاهش ۶۱ درصدی تصادف‌های فوتی و افزایش ۵ درصدی تصادف‌های جرحی برون شهری به ثبت رسید.

وی ادامه داد: ۱۸ ایستگاه نوروزی برای رصد رانندگان و همچنین استراحت آنان در نظر گرفته شده بود.

رئیس پلیس راهور استان هم با اشاره به اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین اظهار داشت: آمار‌های حوادث درون شهری نشان می‌دهد که تصادف‌های فوتی ۳۳ درصد کاهش و تصادف‌های جرحی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ مهدی زارع، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۶ درصدی تصادف‌های درون شهری در این مدت خبر داد و اظهار کرد: بیشترین تعداد متوفیان مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت بود که متاسفانه بیشترین فوتی‌های موتورسوار را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل داده که مقصر اکثر این تصادف‌ها همین افراد بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با اشاره به ورود ۸۲۰ هزار وسیله نقلیه به استان در طرح نوروزی گفت: آمار ورودی خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته است. همچنین ۸۳۸ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده که افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط