پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:34

کد خبر 11808

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 18:02:00


پرتاب ماهواره های پیشرفته نظامی توسط اسپیس ایکس  


سیناپرس/ شرکت خصوصی فضایی اسپیس ایکس شب گذشته ۱۰ ماهواره آژانس توسعه فضایی را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا طی ماموریت موسوم به Tranche 0 به مدار فرستاد.

 شرکت اسپیس ایکس طی ماموریت جدید خود ده ماهواره را به مدار زمین منتقل کرد. بر این اساس یک موشک فالکون ۹ در یک روز ابری در حدود ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه شب یکشنبه از سکوی پرتاب جدا شد.

بر اساس اعلام رسمی شرکت اسپیس ایکس، این ماموریت بیست و دومین پرتاب توسط اسپیس ایکس در سال جاری و دویست و بیست و یکمین پرتاب در تمام دوران فعالیت حرفه ای این مجموعه محسوب می شود. تلاش قبلی برای پرتاب روز پنجشنبه پس از اینکه یکی از ۹ موتور تقویت کننده به طور خودکار از کار افتاد متوقف شده و ماموریت فوق با تاخیر انجام شد.

گفتنی است، این ۱۰ ماهواره بخشی از شبکه معماری فضایی جنگ افزارهای توسعه یافته SDA برای ایجاد ارتباطات پیشرفته نظامی هستند. این مجموعه ماهواره های جدید از ارتباطات نظامی جهانی و قابلیت های هشدار و ردیابی موشکی پشتیبانی می کند.

تمامی مراحل ماموریت شب گذشته اسپیس ایکس موفقیت آمیز بوده و بر اساس اطلاعات موجود، تقویت کننده مرحله اول حدود دو دقیقه پس از پرتاب با موفقیت از بدنه اصلی جدا شد. به گزارش سیناپرس، بر اساس سیاست های اسپیس ایکس، معمولا بوسترهای پرتاب ماهواره روی سکوهای بدون سرنشین در دریا فرود می آیند اما طی ماموریت روز یکشنبه، این بخش از راکت جهت استفاده مجدد در سکویی نزدیک به  منطقه فرود، بازگشت.

به گفته جسی اندرسون، مدیر بخش تولید و مهندسی اسپیس ایکس با هدف پخش اینترنتی ماموریت فالکون، پرتاب روز یکشنبه دومین پرتاب تقویت کننده فالکون ۹ و صد و هشتاد و سومین عملیات بازیابی موفق این موشک کلاس مداری بود. این راکت فضایی قبلاً در ماموریت های پرتاب ماهواره های استارلینک استفاده شده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط