یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:11

کد خبر 11960

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 20:54:00


کاهش شمار بستری‌‌های بدحال کرونا در خراسان رضوی


صدا و سیما/ رئیس کمیته رسانه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بیماران بدحال بستری مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی ۲۸ درصد کاهش یافت.

محمد پهلوان، رئیس کمیته رسانه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان بیماران بدحال مبتلا به کرونای بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته از ۵۰ به ۳۶ مورد کاهش یافته است که ۳۱ نفر آنان در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۴۷ نفر در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت درمان هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری ‌شدند.

پهلوان افزود: همچنین روز گذشته ۴۰۱ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان ها و ۳۰ بیمار به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه ‌کردند.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۹۲ هزار و ۲۵۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ هزار و ۳۹۱ نفر رسیده است.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۲۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۸۹۱ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۴۵۳ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۹۶۹ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط