چهارشنبه 04 مهر 1403 - 08:54

کد خبر 122050

سه‌شنبه 20 تیر 1402 - 10:00:00


اولین «گتسبی بزرگ» به حراج کریستیز می‌رود


ایبنا/ کتاب‌های چارلی واتس، از اعضای فقید گروه راک رولینگ استونز، در حراج کریستیز لندن به فروش می‌رسد. کتاب‌هایی کمیاب، از جمله اولین نسخه‌ «گتسبی بزرگ» در این حراج به فروش گذاشته خواهند شد.
به نقل از گاردین، صدها کتاب کمیاب متعلق به چارلی واتس، مجموعه‌دار و نوازنده گروه رولینگ استونز، پاییز امسال برای فروش گذاشته می‌شود که نشان‌دهنده «بهترین مجموعه‌ای از اولین نسخه‌های مدرن» است که در بیش از 20 سال گذشته به حراج گذاشته شده‌اند.
واتس که سال 2021 در 80 سالگی درگذشت، آثار اغلب نویسندگان قرن بیستم از جمله جیمز جویس، ویرجینیا وولف، گراهام گرین، جورج اورول و ارنست همینگوی را گردآوری کرده بود. مارک ویلتشایر، متخصص کتاب و نسخ خطی در کریستیز گفت: عناوینی که توسط کریستیز به حراج گذاشته خواهد شد، بیانگر یک کنجکاوی بسیار حساس در مورد بهترین‌های ادبیات است.
کتاب‌هایی که برای حراج گذاشته شده شامل کپی شخصی دیلن تامس، شاعر ولزی، از اولین مجموعه خود با عنوان «18 شعر» است. این مجموعه همچنین شامل اولین نسخه از «گتسبی بزرگ» اثر اف اسکات فیتزجرالد است که پشت صفحه اول آن نوشته شده: «گتسبی اصلی»، هارولد گلدمن (فیلمنامه‌نویس و دوست فیتزجرالد در دهه 1930). انتظار می‌رود که این نسخه بین 200 تا 300 هزار پوند قیمت‌گذاری شود.

حراج با بیش از 500 کالا، 28 سپتامبر در کریستیز لندن برگزار خواهد شد و فروش آنلاین از 15 تا 29 سپتامبر باز خواهد بود. یادگاری‌های جاز، مانند موسیقی متن چاپ شده با حاشیه‌نویسی برای پراگی و بس اثر جورج گرشوین، در کنار کتاب‌ها به فروش خواهد رسید.

میک جگر، کیث ریچاردز و رونی وود، اعضای گروه راک رولینگ استونز در بیانیه‌ای مشترک گفتند که «واتس نزدیک به شصت سال، مانند قلب گروه بود.» آنها افزودند که واتس که در سال 1963 به عنوان درامر به گروه استونز پیوست، «از کودکی متعلق به دنیای جاز و ادبیات بود.»
ویلتشایر گفت که کنجکاوی واتس در عشق او به داستان‌های پلیسی که بخش عمده‌ای از مجموعه کتاب‌های وی را تشکیل می‌دهد، قابل مشاهده است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «سیزده مساله» و «قتل در خانه کشیش» اثر آگاتا کریستی اشاره کرد که به ترتیب بین 40 تا 60 هزار و 4 تا 6 هزار پوند فروخته می‌شوند.

کالاهای برجسته این حراج از 25 تا 29 ژوئیه در لس آنجلس و از 5 تا 8 سپتامبر در نیویورک- قبل از نمایشگاه پیش‌فروش لندن بین 20 تا 27 سپتامبر- به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه رایگان و برای عموم آزاد خواهد بود.
آثار برجسته دیگر شامل کتاب‌های ساموئل بکت خطاب به آلبرتو جاکومتی، یکی از تاثیرگذارترین مجسمه‌سازان قرن بیستم، و «همه مردان جوان غمگین» فیتزجرالد همراه با 11 مجسمه چوبی است. 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط