یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:15

کد خبر 12347

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 09:38:00


تبیین دستورالعمل عفاف و حجاب در شورای اداری اصفهان


باشگاه خبرنگاران/ دومین جلسه شورای اداری استان اصفهان در سال ۱۴۰۲، با محوریت تبیین دستورالعمل وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب برگزار شد.

در دومین نشست شورای اداری استان اصفهان که به صورت فوق العاده به منظور بررسی موضوع عفاف و حجاب برگزار شد، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن تبیین اقدامات دولت و دستگاه‌های اداری در موضوع حجاب و عفاف، گفت: در فتنه سال گذشته تمام گسل‌هایی که می‌توانست به ضد انقلاب میدان دهد، فعال شد.
او فتنه سال گذشته را نمونه بارزی از جنگ تمام عیار دشمن علیه ایران اسلامی خواند و افزود: هدف دشمن قطعاً تضعیف و براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه تمرکز دشمنان در این فتنه بر موضوع زنان بود، عنوان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که با تضعیف اعتقادی می‌تواند نظام را ضعیف کند، چون هویت اصلی مردم ما اعتقادی و دینی است.
جان‌نثاری با اشاره به اینکه کلیدی‌ترین نقطه‌ای که دشمن بر آن دست گذاشته حجاب است، اظهار کرد: دشمن می‌داند، حجاب ویترین اسلامیت مردم ما است؛ بنابراین، حجاب موضوعی نیست که بتوانیم به راحتی از آن گذر کنیم.
او با بیان اینکه موضع نظام کاملا روشن و حجاب قانون خداوند و رعایت آن قانون جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اگر با جدیت و به صورت عاجل با قانون‌شکنی و ناهنجاری‌ها در حوزه عفاف و حجاب برخورد نشود زمان از دست خواهد رفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر ورود جدی بر مسئله حجاب، بیان کرد: وزیر کشور دستورالعمل ۱۷ ماده‌ای را در خصوص حفظ حجاب و عفاف ابلاغ و تکلیف همه را روشن کردند اینگونه هیچ عذری باقی نخواهد ماند.
جان‌نثاری با بیان اینکه نباید به دشمن اجازه حمله به ارزش‌ها را دهیم، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در نظر داشته باشند، شخص مدیر دستگاه، مسئول پاسخگویی به دستورالعمل ابلاغی از وزیر کشور خواهد بود و در این زمینه هیچ گونه اغماضی جایز نیست.
او تصریح کرد: محدودیت در ارائه خدمات ادارات به مراجعه کنندگان بی حجاب به طور جدی اعمال خواهد شد.
مدیرکل سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: از طرفی ضروری است برای افراد با حجاب برنامه داشته باشید و مورد تشویق قرار بگیرند. فرمانداران وظیفه اجرای این دستورالعمل را در شهرستان‌ها برعهده دارند.
جان‌نثاری خاطرنشان کرد: بعنوان کسانی که وظیفه اداره و مدیریت استان را برعهده دارند بایستی با جدیت در امر حجاب ورود کنیم تا حکم خداوند جاری شود.
او اظهار کرد: اگر در این زمینه کوتاهی کنیم نمی‌توانیم جواب خون شهدا را بدهیم. نظام اراده کرده این ناهنجاری را مهار کند، این اراده نظام به دست ما مدیران، مسئولان و کارشناسان محقق خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان یادآور شد: بدانید مردم مؤمن و متدین هر موقع بدانند خدمتگزاران نظام برای رضایت خداوند وارد عمل شده‌اند از سربازان خود حمایت خواهند کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط