شنبه 26 آبان 1403 - 02:59

کد خبر 124670

پنج‌شنبه 22 تیر 1402 - 16:00:00


گرافن آینده صنعت است


سیناپرس/ به گفته مدیرعامل شرکت نانسا که شریک تجاری پرچمداری گرافن است، «گرافن» آینده صنعت بوده و می‌تواند تحولات زیادی در صنایع ایجاد کند.

 رکت نانسا (Nanesa) که شریک پرچمدار گرافن است، در حال ایجاد محصولاتی است که در آنها از مواد کامپوزیتی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در زمینه های مختلف استفاده می‌شود.

این شرکت نوپای ایتالیایی در تلاش است تا مواد مرتبط با گرافن را تولید و تجاری‌سازی کند. در واقع، نانسا معتقد است که گرافن نقش ارزشمندی در راه‌حل‌های بازار دارد.

نانسا یک مدل کسب و کار دوگانه دارد، هم در تولید و تجارت مواد مرتبط با گرافن و هم در تهیه محصولات ایجاد شده با استفاده از کامپوزیت ها به عنوان راه حل برای مشتریان صنعت، متخصص است. نانسا همچنین در کنار پرچمداران گرافن رشد کرده و از زمان آغاز به کار در این پروژه شرکت کرده است. علاوه بر این، نانسا به دلیل درگیر شدن در سه پروژه، در پرچمدار گرافن بی نظیر است.

امانوئل پیسیولا مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «نانسا نانومواد مبتنی بر گرافن تولید می‌کند و از آنها برای تهیه مواد و فرمولاسیون چند منظوره با کارایی بالا استفاده می کند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک SME نوآورانه و با هدف تولید در مقیاس صنعتی توسط شورای تحقیقات ملی ایتالیا از Punto Quantico اسپین‌آف شد. محققان Punto Quantico از دهه ۲۰۰۰ روی مواد مشتق از گرافیت کار می‌کنند و یک فرآیند سبز برای لایه برداری از گرافیت را کشف کرده‌اند، که قادر به تولید مواد مختلف مبتنی بر گرافن با تعدیل خواص فیزیکوشیمیایی هستند. از طریق تولید و تجاری سازی مواد مرتبط با گرافن و ایجاد محصولات با استفاده از کامپوزیت ها، نانسا کار خود را ادامه می‌دهد. امروز، کار نانسا در درجه اول شامل کامپوزیت‌ها و پوشش‌ها است. ما مواد اصلی را برای محصولات مختلف مشتری ایجاد می‌کنیم. با این حال، ما در نظر داریم که به سوی حوزه الکتروشیمیایی حرکت کنیم.»

وی افزود: «برخی فکر می کنند ما فقط مواد تولید می‌کنیم. در حالی که یک بازوی تحقیق و توسعه نیز داریم که ما را از بسیاری از شرکت‌ها متمایز می‌کند. به عنوان بخشی از کار تحقیق و توسعه، ما به شرکت ها کمک می‌کنیم تا گرافن را در توسعه محصول بگنجانند.»

به نقل از ستاد توسعه نانو، مدیرعامل نانسا گفت: «نکته مهیج در مورد نانسا این است که ما همچنین محصولات خودمان را، با استفاده از مواد کامپوزیتی، که می‌تواند با توجه به نیازهای مختلف مشتری تنظیم شود، به طور مؤثر توسعه دهیم. بنابراین وقتی شرکت‌ها با ایده‌هایی به سراغ ما می آیند، می توانیم در مورد گزینه‌های توسعه ملموس با آنها بحث کنیم. ما همچنین دریافتیم که تطبیق پذیری موادی که ایجاد می کنیم به استفاده از آن در صنایع مختلف کمک می‌کند. به عنوان مثال، کامپوزیت‌ها و روکش های گرمایشی مبتنی بر گرافن می توانند در فن آوری های مختلف از گرمکن صندلی خودرو و فرمان ، تا پتوهای حرارتی مدرن، یا لباس‌های غواصی در اعماق دریا، استفاده شود. ما همچنین بر ایجاد محصولات و راه حل های پایدار تأکید زیادی می کنیم.»



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط