یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 02:32

کد خبر 12493

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 11:05:00


22 کشته نوروزی در راه‌های سمنان


فارس/ 22 مسافر نوروزی امسال در راه‌های فرعی و اصلی استان سمنان جان خود را از دست دادند و پرسش اصلی اینجاست که سیاست «چراغ‌های گردان» چقدر موفق بوده است؟

استان سمنان در مرکز کشور همواره محل عبور پرشمار مسافران و زائران حرم امن رضوی بوده و بنا به آمارهای موجود، سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند.
جدای از هزاران کیلومتر راه فرعی در استان سمنان، حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است که اهمیت فراوانی در کریدورهای ارتباطی از جمله شرق تا غرب کشور دارد و از این‌رو، همواره نیازمند توجه بیشتری است.
آمارهای نوروزی که اخیراً در جلسه مشترک ستاد خدمات سفر و شورای راهبری تصادفات استان سمنان ارائه شد، نشان می‌دهد که در ایام نوروز امسال، ۲۵۰ هزار نفر در این استان اقامت کردند که این تعداد نسبت به نوروز قبل ۱۴ درصد افزایش دارد.
گذشته از اینکه برخی فعالان گردشگری، ابهاماتی در زمینه آمارهای منتشره در این بخش مطرح می‌کنند و آن را کمی دور از واقعیت می‌دانند؛ اما به‌واقع، این عدد برای حجم بالای تردد مسافران و زائران در استان سمنان امر چندان عجیبی نیست!
هر ساله با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود؛ اما سوانح باز هم کار خود را می‌کنند و تعدادی از مسافران را به کام مرگ می‌کشانند.
آخرین آمارهایی که خبرنگار از اتفاقات تعطیلات نوروزی بدان دست پیدا کرده است، نشان می‌دهد که متأسفانه در ۵۹۱ تصادف جاده‌ای در استان سمنان در این روزها، ۲۲ نفر فوت کردند و ۲۵۶ نفر هم مصدوم شدند؛ آماری که بسیار قابل‌تأمل است.

بر پایه اطلاعات در اختیار، ۱۰ نفر از کشته‌شدگان در حوادث جاده‌ای در جاده‌های فرعی و روستایی و ۱۲ نفر در جاده‌های اصلی فوت کرده‌اند؛ اما مسئولان استانداری سمنان همچنان مصرند که بگویند امسال عملکرد بهتری از سالیان گذشته داشته‌اند!



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط