چهارشنبه 04 مهر 1403 - 17:50

کد خبر 127407

یک‌شنبه 25 تیر 1402 - 09:20:00


پیک‌های شادی از طرف مادرشوهر


خراسان/ به ‌بهانه پربازدید شدن یک توئیت که از مزایای زندگی با مادرشوهرش در یک ساختمان گفته، چند توصیه به عروس خانم‌ها و مادرشوهرها داشتیم
نگرش منفی درباره رابطه عروس و مادرشوهر که به‌خصوص دستاویز ساختن بسیاری از جوک‌ها در شبکه‌های ‌اجتماعی می‌شود، نقل امروز و دیروز نیست. اختلاف بین مادرشوهر و عروس، ریشه در طرز فکری قدیمی و صد البته اشتباه دارد و اگر کمی منصفانه‌ به این قضیه توجه کنیم، با اندکی صبر و خویشتن‌داری به راحتی می‌توانیم از این سدهای ارتباطی که خودمان(به اشتباه) درست کرده‌ایم، عبور کنیم و بپذیریم رابطه عروس و مادر شوهر هم می‌تواند لبریز از عشق و محبت باشد. به ‌تازگی کاربری با انتشار یک عکس از آسانسور ساختمان‌شان نوشته: «با مادرشوهرتون یه‌جا زندگی کنید تا هر روز شاهد سورپرایزهای جدید باشید. ما به آسانسور می‌گیم پیک شادی! همیشه توش چیز خوشمزه‌ است...».

اما یک عروس و مادرشوهر برای داشتن ارتباطی سالم باید چه کنند؟

  عروس خانم‌ها بخوانند
 فراموش نکنید همه انسان‌ها نقطه ضعف‌هایی دارند. خود شما هم عاری از اشکال نیستید. سعی کنید اگر اشتباهاتی در رفتار مادرشوهرتان دیده شد، آن را ببخشید و فراموش کنید. در مقابل خاطرات و اتفاقات خوب را به یاد بیاورید. کش دادن اتفاقات ناگوار چیزی جز افزایش احساس خشم و نفرت عاید شما نمی‌کند.
 حسادت را کنار بگذارید. عشق و محبت بین هر مادر و فرزندی وجود دارد. بین مادر شوهر و همسر شما هم عشق و محبت مادر و فرزندی طبیعی است. آن را به رسمیت بشناسید. این عشق و محبت میان آن‌ها باعث بی‌اعتنایی و کم شدن عشق به شما نمی‌شود و جایگاه شما به عنوان همسر و شریک زندگی برای همیشه در ذهن شوهرتان پابرجاست.
به یاد داشته باشید لازم نیست همه صحبت‌ها و رفتارهای مادرشوهرتان را جدی بگیرید و همه آن را تحلیل کنید و به عبارتی غرض‌ورزانه بدانید. بعضی از رفتارها و صحبت‌ها را نشنیده بگیرید و با یک لبخند از کنار آن‌ها بگذرید.
   مادرشوهرها بخوانند
 به استقلال فکری و سلیقه شخصی عروس خود احترام بگذارید چرا که این کارتان تاثیری مستقیم بر آرامش زندگی پسرتان دارد. گرمی زندگی ‌مشترک آن‌ها در دور بودن از دخالت‌ها و اظهارنظرهای غیر لازم است.
  پسرتان را به حمایت همه جانبه از همسرش تشویق کنید و از او بخواهید که به همسر خود احترام بگذارد و در مواقع اختلاف در مقابل پسرتان از عروس‌تان جانبداری کنید. همچنین در مراسم‌ و فضاهایی مثل مهمانی‌ها به حریم خصوصی عروس خود احترام بگذارید و وارد بحث‌های زنان دیگر درباره معایب عروس‌هایشان نشوید و کنایه نزنید.
 در مقابل برخی ناملایمات و ناپختگی‌ها، صبورانه رفتار کنید. فراموش نکنید او تجربه شما را ندارد و ممکن است در بعضی مواقع رفتاری که مورد پسند شماست، انجام ندهد. به او ایراد نگیرید. شما هم این مسیر را طی کرده‌اید، تعصبات غیرمعقول و عقاید گذشته را کنار بگذارید.

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی| ‌ کارشناس ‌ارشد مشاوره خانواده


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط