شنبه 31 شهریور 1403 - 12:10

کد خبر 12782

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 14:29:00


افزایش ۲۷ درصدی بارش‌ها در لرستان


ایسنا/ مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: دما در استان آهنگ افزایشی دارد.

بهروز مرادپور، مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از یکشنبه ۱۴ تا روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه، جوی آرام و پایدار بر منطقه حاکم است و آسمان اغلب نقاط لرستان صاف و در ساعاتی با رشدابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی اضافه کرد: طی ۷۲ ساعت آینده دماهای روزانه و شبانه استان افزایش می‌یابد.
مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: از بامداد روز شنبه در بیشتر نقاط استان دمای زیر صفر را شاهد بودیم و البته هشدارهای لازم به جهاد کشاورزی لرستان داده شد تا تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و خسارتی به بار نیاید.
مرادپور افزود: همچنین از بامداد روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه، دما به صورت آهنگی افزایش می‌یابد به طوریکه دماهای زیر صفر تا روز چهارشنبه نخواهیم داشت و در همه نقاط استان دما روندی افزایشی دارد  و روال طبیعی خود را طی می‌کند.
وی در خصوص آخرین بارش در لرستان گفت: آخرین بارش در استان ۱۱ فروردین بوده که متوسطه بارش استان در این روز ۱۰.۹ میلیمتر بوده؛ بیشترین بارش با ۱۵ میلیمتر مربوط به پلدختر و کمترین با دو میلیمتر مربوط به الیگودرز بوده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان اضافه کرد: در کل متوسط بارش استان ۳۱۰ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مرادپور گفت: بیشترین افزایش بارش نسبت به سال گذشته مربوط به شهرهای رومشکان با ۱۳۷ درصد،  پلدختر با ۱۳۶ درصد و کوهدشت و ۱۱۵ درصد بوده و این در حالیست که مرکز استان ۳۱ درصد بارش نسبت به سال گذشته بیشتر داشته است.
مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: تنها بارش در مناطق شرق و جنوب شرق استان نسبت به سال گذشته کاهشی و منفی بوده و علت آن این است که سال گذشته در این مناطق شاهد بارش‌های خوبی بودیم و امسال کاهش بارش در بروجرد و دورود داشتیم و در الیگودرز و ازنا بارش ثابت بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط