پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:25

کد خبر 12815

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 19:01:00


معرفی «موستانگ» جدید با پکیج مخصوص دریفت و ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت!


پدال/ قهرمان سابق فرمولا دریفت، امسال با جدیدترین مدل موستانگ به رقابت‌ها باز می‌گردد. این خودرو ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

نسل هفتم موستانگ به تازگی معرفی شده و هنوز در سراسر جهان، موجود نیست؛ اما شرکت سازنده برای مشتریان خاص در تیم‌های مسابقه‌ای، استثنا قائل شده و نسخه‌های ویژه فراهم کرده است. حالا وان گریتین (Vaughn Gittin) قهرمان دو دوره‌ی مسابقات فرمولا دریفت می‌تواند خودروی مناسب رقابت را آماده کند.

گریتین، متولد ۱۹۸۰ امریکا، از سال ۲۰۰۵ رانندگی حرفه‌ای در پیست را شروع کرد و خیلی زود، وارد رقابت‌های دریفت شد. او تاکنون، دو بار در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰ به قهرمانی فرمولا دریفت رسیده است. جالب‌تر اینکه، طی ۱۸ دوره برگزاری مسابقات، موستانگ فقط با رانندگی گریتین افتخار مقام اولی در فرمولا دریفت را کسب کرده است و محصولات فورد، قهرمانی دیگری ندارند.

تا امروز، خودروهای تقویت شده از برند نیسان، شامل ۳۵۰Z و ۳۷۰Z و سیلویا و ۲۴۰SX، مجموعا ۸ بار به مقام نسخت فرمولا دریفت رسیده و پرافتخارترین‌ بوده‌اند. رانندگان امریکایی نیز با خودروهای مختلف، ۸ مرتبه قهرمان فرمولا دریفت شده و از نظر ملیتی، رکورددار هستند. طی ۲ سال اخیر، فردریک آسبو نروژی با تویوتا سوپرا نسل جدید، مقام نخست فرمولا دریفت جهان را کسب کرده است.

خودروی دریفت موستانگ برای تیم RTR با نام Mustang RTR Spec 5-FD شناخته خواهد شد. کد FD نشانه‌ی فرمولا دریفت است. تنها اطلاعات فنی تایید شده برای این خودرو، قدرت باورنکردنی ۱۳۰۰ اسب بخار را نشان می‌دهد. همچنین تغییرات مهندسی مخصوص دریفت، شامل بهینه‌سازی سیستم تعلیق، فرمان، ترمز دستی و چرخ‌ها انجام خواهد شد.

ظاهرا مهندسان تیم RTR و شرکت فورد پرفرمنس برای ساخت یک سیستم ترمز الکترونیک پیشرفته برای خودروی فرمولا دریفت جدید، همکاری کرده‌اند. این نکته توسط وان گریتین اطلاع رسانی شده است. راننده‌ی مذکور طی ماه‌های اخیر، بارها در حال دریفت با موستانگ، دیده شده بود. خریداران مدل‌های جاده‌ای موستانگ در بازار جهانی نیز، می‌توانند نسخه‌ای از این فناوری را برای خودروی نسل جدید، سفارش دهند.

سیستم ترمز دریفت الکترونیک (electronic drift brake)، قابل نصب روی موستانگ اکوبوست با موتور ۲/۳ لیتر یا مدل GT مجهز به پیشرانه ۵ لیتر ۴۸۶ اسب بخار است. همچنین محدود به گیربکس دستی یا اتومانیک نخواهد بود. فورد ادعا می‌کند این فناوری به رانندگان آماتور یا حرفه‌ای، کمک می‌کند تا هیجان و لذت بیشتر در دریفت داشته باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط