شنبه 31 شهریور 1403 - 10:08

کد خبر 12851

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 15:16:00


صدور سند رسمی برای ۹۹ درصد عرصه‌های ملی خراسان‌ شمالی


فارس/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: برای ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی سند رسمی مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

حجت‌الاسلام‌ رضا براتی‌زاده، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: در نتیجه تلاش‌های انجام شده، طی سال ۱۴۰۱، مالکیت ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۱۹۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، در بانک جامع کاداستر (حد نگار) تثبیت شد.
وی با اشاره به جایگاه استان خراسان شمالی در اجرای طرح جامع حد نگار (کاداستر) گفت: در این راستا برای ۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۹۹ هکتار از اراضی یاد شده؛ یعنی معادل ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی سند رسمی مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.
رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی افزود: در سال ۱۴۰۱ میزان ۱۸۰ هزار و ۴۹۵ مترمربع معادل ۱۸ هکتار و ۴۹۵ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان نیز رفع تصرف شد.
وی در خصوص میزان اراضی ملی و منابع طبیعی اعاده شده به بیت‌المال طی سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۲۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان پس از خلع‌ ید و رفع تصرف به بیت‌المال اعاده شد و مستحدثات مربوطه نیز قلع‌وقمع شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط