چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:05

کد خبر 129003

دوشنبه 26 تیر 1402 - 11:26:18


پدرم پولدار است اما به من کمک نمی‌کند


خراسان/ من کارمند هستم و پدرم کاسب بود. وضع مالی پدرم نسبت به ما پسرهایش خیلی بهتر است. هم خودروی خوب دارد، هم چندتا خانه و ویلا. هرچه به پدرم می‌گوییم به ما هم کمک کن، می‌گوید من زحمت کشیدم، شما هم باید زحمت بکشید و روی پای خودتان بایستید. مادرم هم چیزی به پدرم نمی‌گوید و در این بحث، وارد نمی‌شود. پیشنهاد شما چیست؟

مخاطب گرامی، این دیدگاه پدرتان که می‌گوید: «من زحمت کشیدم، شما هم باید زحمت بکشید و روی پای خودتان بایستید» برگرفته از تجربیات و گذشته خودشان است و گاهی والدین در نوع ارتباط با فرزندان به سبک تربیتی سختگیرانه اعتقاد دارند و از آن جایی که خودشان هم از چنین تربیتی نتیجه گرفته و راضی بوده‌اند، همان را برای  فرزندان اجرا می‌کنند. بنابراین پدر شما بر این باور است که در راستای رشد و پختگی شما رفتار می‌کند.
ابتدا از پدرتان قدردانی کنید
با توجه به اطلاعات محدودی که از پدرتان داریم، برای حل این مسئله بهتر است که پدرتان را با همین ویژگی‌های شخصیتی بپذیرید. پذیرفتن به این معناست که بتوانید عقاید، شرایط روحی و روانی و حتی سن و سال ایشان را درک کنید. ممکن است یکی از ویژگی‌های شخصیتی ایشان انعطاف‌پذیری کم باشد، بنابراین شما و حتی مادرتان تاثیر کمی در تغییر تصمیم ایشان دارید. در زمان مناسب و با اجازه از ایشان گفت‌وگویی را ترتیب دهید. در ابتدای گفت‌وگو از زحمات و تلاش‌های پدر در تمام این سال‌ها و مسئولیت‌پذیری ایشان قدردانی کنید تا موجب احساس کفایت در پدرتان شود و سپس درخواست‌تان را با بیان شرایط‌تان مطرح کنید.
درباره نگرانی‌ها با پدرتان حرف بزنید

گاهی افراد ترس‌ها و نگرانی‌هایی درباره از دست دادن اموال خود دارند که بهتر است به آن‌ها توجه شود. می‌توانید درباره آن‌ها از پدر سوال کنید و برای رفع این نگرانی‌ها، پیشنهادهای مناسب بدهید. البته مشاوران حقوقی اطلاعات کامل‌تری دارند که می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. اگر در بین اعضای خانواده فردی اعتبار بیشتری نزد پدر دارد، حتما از ایشان کمک بگیرید. از اصرار و پافشاری برخواسته خود پرهیز کنید چون معمولا نتیجه عکس دارد و مقاومت بیشتری ایجاد می کند.
نویسنده : زهره حسینی| مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط