شنبه 31 شهریور 1403 - 08:14

کد خبر 13005

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 17:10:00


تأکید امام‌جمعه قم بر ضرورت بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی این شهر


خبرآنلاین/ امام جمعه قم خدمت به این شهر را خدمت به پایگاه جهاد و اجتهاد برشمرد و گفت: قم هنوز بین‌المللی نیست و باید مختصات بین‌المللی شدن آن را خارج از شعار پیاده کنیم.

آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم اظهار کرد: خدمت به قم خدمت به پایگاه جهاد و اجتهاد و کانون اصلی گفتمان معارف الهی و اهل بیت(ع) و انقلاب است و باید نسبت به توسعه و عمران آن توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

وی با اشاره به برخی از نکات در ارتباط با قم بیان کرد: داشتن سند راهبردی جامع به ویژه سندی جدید ضرورت دارد، چرا که شرایط متفاوت شده و قم اقتضائات متفاوتی دارد و باید سند جدیدی ایجاد کرد.

آیت‌الله اعرافی در مورد توجه به بافت و اطراف حرم افزود: پیشنهاد شد استاندار و شورا و شهردار در این باره جلساتی بگذارند، برخی از تحولات در بافت حرم در ارتباط با حرم و حوزه جای تأمل دارد و در مورد دسترسی به حرم و حوزه نیز گلایه‌هایی وجود دارد، البته ما نیز تأکید داریم باید درس‌های حوزه در سطح شهر پخش شود، اما باید برای حرم و حوزه با نشاط و سرزنده نیز برنامه‌ریزی کرد و رونق حوزه در اطراف حرم بسیار مهم است و گره‌ها را باید گشود و زمینه این رونق را فراهم آورد.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: ۴۰۰ سال قبل شیخ بهایی در اصفهان یک طرحی ارائه کرده که هنوز هم دلپذیر و چشم نواز است، در این مورد شورای شهر قم اگر افق دید خود را بالا ببرد و پروژه‌های مطالعاتی داشته باشد و تصمیمات خوبی بگیرد، تحولات مهمی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در دوره‌ای شاهد سرزندگی در قم بودیم و باید دوباره چنین رویکردی ایجاد شود و نشاط و سازندگی باید تقویت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه منابع پایدار شهرداری اهمیت زیادی در توسعه و عمران قم دارد اظهار کرد: دستیابی به منابع پایدار برای شهرداری نیز راهکار دارد و باید بودجه قم ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد.

وی تصریح کرد: باید راههای درآمدزایی را احصا کرد، با تلاش شهردار و نمایندگان مجلس در برهه‌ای ۱۰۰۰ میلیارد تومان به قم آمد که اثربخش بود، باید روی منابع پایدار کار شود و فقط نگاه به دوره فعالیت خود نداشته باشید و کار ماندگاری برای قم رقم بزنید. مسائل فرهنگی قم و صیانت از جایگاه رفیع قم در شعائر دینی و نمادهای دینی و ارزش‌های الهی به‌ویژه حجاب و عفاف را باید همه ما مهم بشماریم و برای آن همگرایی و هم افزایی و برنامه‌ریزی داشته باشیم و همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط