شنبه 31 شهریور 1403 - 04:04

کد خبر 13456

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 08:59:00


سه تُن فرآورده خام دامی فاسد در البرز معدوم شد


ایرنا/ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی البرز گفت: سه تن و ۱۴۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر عرضه این مواد ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان جمع‌آوری و معدوم شد.

سیدمحسن ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی البرز اظهار کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان البرز یک هزار و ۵۰۰ نفر از دامپزشکان و کارکنان این استان در قالب ۷۲۲ تیم بر عرضه مواد خام دامی نظارت دارند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی البرز با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح تا روز ۱۴ فروردین ماه جاری، ۴۶۴ مورد غیر بهداشتی ثبت شد، بیان کرد: در این مدت بر عرضه و ذبح یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۹۶ قطعه طیور و ۱۵ هزار و ۲۰۰ راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه های استان نظارت شد.
ابوترابی تعداد بازدیدها در این روزها را 3 هزار و ۳۰۷ مورد برشمرد و گفت: در این مدت ۹ هزار و ۲۲۲ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ضبط شد که از این میزان 3 هزار و ۱۴۱ کیلوگرم معدوم سازی و هفت واحد عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی نیز پلمب شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط