شنبه 31 شهریور 1403 - 06:35

کد خبر 13484

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 09:11:00


بازسازی بیش از یک‌هزار واحد مسکونی زلزله‌زده در خوی آغاز شد


ایرنا/ مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به سرعت قابل توجه بازسازی مناطق زلزله زده خوی گفت: عملیات بازسازی یک‌هزار و ۴۵ واحد تخریب شده در زلزله هشتم بهمن این شهرستان آغاز شده است.

جعفر برزگر، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اظهار کرد: با اتمام عملیات آواربرداری واحدهای مسکونی احداثی در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی و با توجه به تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان، اسکلت‌های فلزی، آجر و بلوک‌های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری، کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی با سرعت ادامه دارد.
وی اضافه کرد: از کل واحدهای احداثی زمین‌لرزه بهمن ماه خوی، ۳۸۲ واحد مسکونی عملیات بتن ریزی فنداسیون به اتمام رسیده است.
وی بیان کرد: همچنین با نصب ۲۱۰ اسکلت فلزی، عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغاز شده و دیوارچینی ۴۱ واحد مسکونی و اجرای سقف ۲۲ واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون به ۲۴ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان دستور کار تعمیری ابلاغ شده است.
برزگر گفت: واریز بلاعوض‌های تعمیری به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله‌زده آغاز شده و تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات ۹ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی به مبلغ یک‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال به حساب مالکان انجام یافته است.
وی افزود: با آغاز فرآیند تشکیل پرونده، مالکان یک هزار و ۹۰۴ واحدهای مسکونی تعمیری و احداثی جهت اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط