شنبه 31 شهریور 1403 - 01:03

کد خبر 13560

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 09:55:00


تصویب ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان مرکزی


باشگاه خبرنگاران/ در جلسه کارگروه گردشگری استان مرکزی با صدور مجوز ۱۱ طرح سرمایه گذاری گردشگری در شهر‌های مختلف موافقت شد.

در اولین جلسه کارگروه گردشگری ۱۴۰۲ استان مرکزی درخواست‌های طرح‌های سرمایه گذاری گردشگری بررسی شد و با صدور مجوز ۱۱ طرح گردشگری در شهر‌های مختلف موافقت شد.
مرزبان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: در این جلسه پس از بررسی درخواست‌های صدور مجوز ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری  ۱۱ طرح با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ۳ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی شده ۱۷۳ نفر مورد تصویب قرار گرفت.
مرزبان افزود: این طرح‌ها شامل احداث سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های پذیرایی بین راهی، هتل، اقامتگاه بومگردی، محوطه گردشگری بود که با طرح‌های شهرستان‌های ساوه (دو طرح)، شازند (دو طرح)، تفرش (سه طرح) دلیجان (سه طرح) و کمیجان یک طرح موافقت شد.
او با اشاره به اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری با تایید کارگروه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به زودی آغاز به کار خواهند کرد اضافه کرد: امیدواریم با انجام این طرح‌ها دروازه جدیدی برای گردشگری استان گشوده شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری استان بگیرند و برای این منظور زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند، البته نکته حایز اهمیت در اجرای این طرح‌های گردشگری مباحث زیست‌محیطی است که باید حتما در روند اجرای طرح مدنظر قرار گیرند.
او با تاکید بر اینکه به دنبال ساماندهی این طرح‌ها هستیم گفت: با مطرح کردن این طرح‌ها در جلسات کار گروه گردشگری به دنبال محدود کردن طرح‌ها نیستم و هدف از بررسی آن‌ها ساماندهی طرح‌ها با دستگاه‌های ذیربط است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط