جمعه 30 شهریور 1403 - 22:48

کد خبر 13603

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 10:24:00


اجرای طرح خالص‌فروشی شیرینی در قزوین آغاز شد


ایرنا/ مدیرکل استاندارد قزوین گفت: اجرای طرح خالص فروشی شیرینی در قنادی‌های قزوین با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان در استان آغاز شد.

سیروس صارمی، مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: طرح یاد شده با توجه به ابلاغ طرح خالص فروشی در شیرینی جات از سوی سازمان ملی استاندارد و مکاتبه در این رابطه با اتاق اصناف ایران در استان قزوین کلید خورده است.
وی اضافه کرد: طرح خالص فروشی در ادامه طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده های پیش بسته بندی که از اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شد، دنبال و پیگیری می شود.
این مسئول گفت: بر اساس این طرح باید هزینه جعبه شیرینی هنگام فروش انواع شیرینی به طور مجزا محاسبه شود که این موضوع به اتاق اصناف استان قزوین نیز اطلاع رسانی شده است.
مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: در رابطه با اجرای این طرح توضیحات و تذکرات لازم به واحدهای صنفی قنادی و شیرینی فروشان نیز ارائه شده است.
وی با بیان اینکه قنادان موظف به تعیین قیمت و وزن جعبه و خالص شیرینی به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مسئله کم فروشی تلقی می شود و واحدهای متخلف به تعزیرات معرفی خواهند شد، افزود: جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلوگرمی، 1.5 کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد باشد.
وی یادآور شد: به منظور حسن اجرای این طرح گشت های مشترک استاندارد، تعزیرات و نمایندگان سازمان صنعت معدن و تجارت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط