جمعه 30 شهریور 1403 - 22:46

کد خبر 13616

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 10:28:00


کاهش ۵۰ درصدی مراجعات اهدای خون در فارس


باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراجعه اهداکنندگان خون در استان فارس ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مجید اکبرزاده، مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراجعه اهداکنندگان خون در استان فارس ۵۰ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان فارس قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می‌شود و از لحاظ خدمات درمانی ۶ استان همجوار را پوشش می‌دهد سعی می‌کردیم که ذخایز خون را بر روی هفت تا هشت روز نگه داریم، ولی متاسفانه این روز‌ها به دلیل کاهش مراجعه اهداکنندگان خون، نگهداری ذخایر خون هم کاهش یافته است.
وی گفت: با وجود برخی تصور‌های اشتباه روزه مانعی برای اهدای خون نیست و روزه‌داران می‌توانند پس از صرف سحری و افطاری مناسب و مصرف کافی مایعات در فاصله افطار تا سحر برای اهدای خون مراجعه کنند.
اکبرزاده از مردم استان خواست تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در نجات جان بیماران تالاسمی و سرطانی که نیاز مداوم به تزریق خون دارند و همچنین بیماران تصادفی، مادران باردار پرخطر و همچنین اشخاصی که به دلیل عمل‌های جراحی نیاز به خون دارند سهیم باشند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط