جمعه 30 شهریور 1403 - 09:06

کد خبر 13910

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 13:50:00


وزش شدید باد در همدان


فارس/ کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان با اشاره به وزش باد به‌عنوان پدیده غالب جوی در اواخر هفته گفت: وزش شدید باد احتمال خسارت به سازه‌های غیرمستحکم را در پی دارد.

محمدحسن باقری‌شکیب، کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان با بیان اینکه با فعالیت سامانه ناپایدار طی ساعاتی از روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید در استان همدان پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: وزش باد شدید در روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال خسارت به سازه‌های غیر مستحکم را در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه به دلیل وزش باد شدید هشدارهای کشاورزی نیز صادر شده است افزود: خودداری از سم پاشی و محلول پاشی در زمان وزش باد، آماده سازی اراضی به منظور کشت سیب زمینی، چغندر قند و ذرت و خودداری از انجام کشت شماری از توصیه‌های کشاورزی است.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: کنترل علف زارهای هرز در مزارع دیم از توصیه‌های محصول گندم است همچنین بررسی استحکام سازه‌ها و ترمیم پوشش گلخانه‌ها پیش از شروع وزش باد را نباید فراموش کرد.
وی در ادامه یادآور شد: ضدعفونی ریشه نهال‌ها پیش از کاشت در باغات تازه احداث شده نیز از نکات مهم است.
باقری شکیب در پایان سخنانش متذکر شد: شهروندان همدانی توصیه‌های ارائه شده در سطح مزارع و شهر را جدی بگیرند تا از بروز خسارات احتمالی جلوگیری شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط