سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 20:50

کد خبر 139776

چهارشنبه 04 مرداد 1402 - 10:15:00


شوهر 67 ساله‌ام بعد از بازنشستگی هم از 8 صبح تا 8 شب کار می‌کند


خراسان/ خانمی 57 ساله‌ام. شوهرم 67 ساله است. 13 سال پیش بازنشسته شد. از لحاظ مالی متوسط هستیم اما بعد از بازنشستگی باز هم کار می‌کند. هر روز از 8 صبح می‌رود سر کار، یک یا 2 می‌آید خانه، ناهارش را می‌خورد و دوباره می‌رود تا 8 شب. می‌گوید در خانه باشم، اذیت می‌شوم و باهم بحث‌مان می‌شود و حوصله ندارم. من دوست دارم بیشتر به من محبت کند. چه کنم؟
یکی از شکایت‌های رایج خانم‌ها، بی‌محبتی و کم‌حوصله بودن شوهرشان است. به‌عنوان یک خانم، حق دارید که از شوهر خود توجه و محبت بخواهید. به طورقطع سال‌های طولانی کنار یکدیگر سر کرده‌اید آیا تا به حال به علت این کارهای شوهرتان دقت کرده‌اید؟ بیشتر مردان این‌ را که دیگر شاغل نباشند، نمی‌خواهند و با توجه به خصلت مردانه و شرایط اقتصادی امروز ترجیح می‌دهند که حتی در دوران بازنشستگی هم سرکار بروند. البته بهتر است که دوران بازنشستگی صرف استراحت و تفریح شود اما ممکن است این اتفاق نیفتد.
    شرایط ارتباطی‌تان را بررسی کنید
شوهرتان گفته در خانه باشم، اذیت می‌شوم و باهم بحث‌مان می‌شود و حوصله ندارم. شما باید شرایط ارتباطی خود را بررسی کنید. آیا از دسته زوج هایی هستید که با هم زیاد بحث می‌کنید؟ آیا از همان اول زندگی هم فردی کم حوصله و ... بوده است؟ شوهر شما قطعا تفاوت‌هایی با بقیه دارد که باید به آن‌ها احترام گذاشت. احتمالا روحیات شما شبیه یکدیگر نیست. می‌توانید  با پذیرش علایق و سلیقه‌های یکدیگر و مدیریت آن از بودن با همدیگر حتی در زمان کم هم لذت ببرید.
    مراقب باشید در بن‌بست عاطفی گیر نیفتید
برای گفت‌وگو هم زمانی که در اوج بی‌حوصلگی است و شما هم از این رفتارش در اوج ناراحتی هستید، مسلما زمان خوبی برای صحبت نیست. در زمانی که حال هر دوی شما خوب است، از احساسات و نیازهایتان بگویید. شما و همسرتان اگر خلق مشابهی ندارید، نباید شما را به بن‌بست یا طلاق عاطفی برساند. توافق کنید که هر دو یکدیگر را درک و هر دو یک قدم از خواسته‌های‌تان عقب‌نشینی کنید تا بتوانید با موافقت یکدیگر نیازهای هم  را درک و برطرف کنید.
    علایق مشترک را کشف کنید
شما زمانی می‌توانید شوهرتان را بیشتر در کنار خودتان داشته باشید که علایق او را بیابید. سپس برای پر کردن اوقات فراغت، از این علایق مشترک کمک بگیرید. فقط مراقب باشید که اصلا به ویژگی‌های منفی همسرتان برچسب زشت و حقارت‌آمیز نزنید. این کار بیشتر شما را از هم دور می‌کند.

نویسنده : فریبا البرز| ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط