شنبه 26 آبان 1403 - 14:03

کد خبر 14027

پنج‌شنبه 17 فروردین 1402 - 22:01:00


«جنسیس GV80 کوپه» معرفی شد؛ رویای کره‌ای برای رقابت با «اوروس»


گجت نیوز/ جنسیس GV80 یک خودرو کراس اور کوپه و از نوع کانسپت است که برای رقابت با بزرگانی مثل لامبورگینی اوروس، بی‌نهایت اشتیاق دارد!

بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اور، آن هم از جنس کوپه، بی‌نهایت شلوغ شده است. در روزگاری نه چندان دور، این سگمنت فقط به چند خودرو محدود مثل بی ام و X6 تعلق داشت اما اکنون به جولانگاه جوانانی مثل لامبورگینی اوروس و آئودی Q4 تبدیل شده. حتی فرانسوی‌ها هم با شتر گاو پلنگی مثل پژو ۴۰۸ کراس کوپه، سعی کردند تا سهم خود را از این بازار بیرون بکشند! اکنون این میدان، شاهد یک جنگجو جدید با روح کره‌ای است: جنسیس GV80 کوپه که در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر زیبای آن همراه می‌شویم.

معرفی کوتاه خودرو کانسپت جنسیس GV80 کوپه

خودروی کانسپت جنسیس GV80 کوپه دقیقا بر اساس طرح‌های مفهومی سابق این شرکت یعنی خودروهای کانسپت سه‌گانه‌ی ایکس کانورتیبل، جنسیس ایکس و ایکس Speedium طراحی و ساخته شده است. اما برخلاف تمام کانسپت‌های مدرن در جهان، از پیشرانه V6 تویین توربو شارژ بهره می‌برد!



طراحی ظاهری و کابین جنسیس جی وی ۸۰ کانسپت

رینگ‌های 19 و 20 اینچی را فراموش کنید چرا که در خودروی کانسپت جنسیس GV80 کوپه شاهد رینگ‌های غول پیکر 23 اینچی با لاستیک‌های ریسینگ پیرلی P زیرو اسکورپیون هستیم! در نمای جلویی، دقیقا چیزی شبیه به بنتلی اما با چراغ‌های فوق مدرن را داریم که تا روی رینگ‌ها کشیده شده‌اند.

انحنای سقف هم شناسنامه‌ی این خودرو به حساب می‌آید اما داستانی زمانی جذاب می‌شود که بدانید تقریبا تمام این قسمت از فیبر کربن ساخته شده است! در نمای عقبی هم اسپویلر سقفی دو تکه با سیستم اگزوزهای دو کاناله و اسپویلر دم اردکی را داریم (بله دو اسپویلر) و چراغ‌ خطرهای به هم پیوسته هم با چراغ‌ خطر سوم، موازی طراحی شده‌اند.

علاوه بر سقف، حتی صندلی‌های کابین جنسیس GV80 کانسپت هم از جنس فیبر کربن هستند چیزی شبیه به رول گیج هم در قسمت عقب آن نصب شده. حتی یک هلمت (کلاه کاسکت مخصوص ریسینگ) هم قرار است به خریداران نسخه تولید انبوه جنسیس GV80 کوپه اهدا شود تا کاملا در نقش مسابقه‌ای خود فرو روند! رنگ نارنجی همیشه نماد مک لارن بوده اما معلوم نیست که چرا یک شرکت کره‌ای، دوست دارد تا محصول مدرن خود را با این رنگ روانه بازار کند؛ آن هم یک طیف خاص و عجیب از رنگ نارنجی به اسم نارنجی ماگما!


مشخصات فنی و تاریخ رونمایی رسمی از جنسیس GV80 کوپه

از نیسان مکس اوت تا پژو اینسپشن یا همین بی ام و آی دی ویژن، همگی به موتورهای برقی مجهز بودند و کمتر خودرو کانسپتی در جهان وجود دارد که به موتور الکتریکی مجهز نشده بود. اما در کمال تعجب، پیشرانه جنسیس GV80 کوپه یک موتور 6 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژر 3.6 لیتری است که قبلا نمونه آن را در سدان جنسیس G90 دیده بودیم.

این پیشرانه در حالت عادی خود می‌تواند نزدیک به 410 اسب بخار قدرت و تقریبا 540 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه، به راننده تحویل دهد اما از آن جایی که جنسیس GV80 کانسپت قرار است یک محصول متفاوت و با حس و حال ریسینگ باشد، احتمال می‌دهیم که این پیشرانه دستخوش تغییراتی شود و قدرت آن افزایش پیدا کند.

فکر می‌کنید قدرت موتور V6 سه لیتری از 410 اسب بیشتر نمی‌شود؟ موتور 6 سیلندر خورجینی فراری 296 GTB با حجم 0.6 لیتر کمتر از پیشرانه‌ی جنسیس GV80 کوپه، نزدیک به 660 اسب بخار تولید می‌کند! در انتهای کار به سراغ تاریخ رونمایی نهایی از جنسیس GV80 کانسپت که قرار است در نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2023 و در جایی اواسط اردیبهشت ماه سال جاری، به روی صحنه بیاید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط