سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 20:04

کد خبر 140551

چهارشنبه 04 مرداد 1402 - 18:00:00


پژوهشگر حوزه زنان: هیات‌های خانگی به نیازهای خانواده بهتر پاسخ می‌دهند


فرهیختگان/ وحیده علی‌میرزایی، پژوهشگر حوزه زنان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
🔻برخی محیط‌ها، مناسک و رویدادهای عزاداری به‌طور کلی مرتبط با ذائقه و سلایق مردانه تعریف می‌شوند و ممکن است خانم‌ها به‌دنبال محتوایی خاص‌تر و متناسب با شناخت خود باشند. این مساله می‌تواند تاثیری در تغییر ذائقه خانم‌ها داشته باشد و موجب نگرانی آنها شود. احیای هیات‌های زنانه می‌تواند یک راهکار مناسب برای جبران این خلأ باشد.
🔻با ایجاد هیات‌هایی که به‌طور خاص برای خانم‌ها طراحی شده‌اند، محتوا و فعالیت‌هایی که با ذائقه و نیازهای خانم‌ها سازگار هستند، به‌وجود می‌آید. درحالی‌که هیات‌های اجتماعی می‌توانند محیط‌های عمومی‌تر را برای خانم‌ها فراهم کنند تا به همراه دیگر زنان شرکت کنند و هویت خود را به اشتراک بگذارند.
🔻بدین ترتیب، احیای هیات‌های زنانه و همچنین تفاوت‌های موجود بین هیات‌های خانگی و اجتماعی، می‌توانند به جبران خلأ محتوایی و ارزشی در مراسم عزاداری برای خانم‌ها کمک کنند و فضایی برای بازیابی هویت و نقش خود فراهم کنند.
🔻هیات‌های خانگی در گذشته کارکردهای مختلفی در ارتباط با زنان و اعضای خانواده داشتند و می‌توانند همچنان در عصر حاضر نقش مهمی را ایفا کنند.
🔻بطور کلی احیای هیات‌های زنانه و همچنین تفاوت‌های موجود بین هیات‌های خانگی و اجتماعی، می‌توانند به جبران خلأ محتوایی و ارزشی در مراسم عزاداری برای خانم‌ها کمک کنند و فضایی برای بازیابی هویت و نقش خود فراهم کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط