جمعه 30 شهریور 1403 - 07:59

کد خبر 143

سه‌شنبه 01 فروردین 1402 - 01:37:00


پیام رئیس جمهور به مناسبت سال نو: ۱۴۰۱ سال قهرمانی ملت ایران و درخشش در میدان‌های سرنوشت‌ساز بود


آخرین خبر/ رئیس جمهور با تبریک سال جدید گفت: سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرمانی ملت ایران و درخشش در میدان‌های سرنوشت‌ساز بود.

مهمترین بخش های اظهارات رئیسی

رئیس جمهور: آغاز سال نو را به همه هموطنان عزیز تبریک میگویم

آغاز سال جدید را به همه هموطنان عزیز، همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند و همه کسانی که دل در گروی ایران عزیز دارند، تبریک می‌گویم.امسال بهار طبیعت مقارن شده است با بهار جان‌ها و دل‌ها و بهار قرآن، یعنی ماه مبارک رمضان. این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و امید داریم منشاء خیرات برای مردم مؤمن و شریف ایران باشد.

رئیس جمهور: ، سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرمانی ملت ایران و درخشش در میدان‌های سرنوشت‌ساز بود
سال ۱۴۰۱ سال پر حادثه‌ای بود؛ هم تلخی داشت و هم شیرینی؛ هم فراز داشت و هم نشیب؛ اما اگر بخواهم در یک جمله بگویم، سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرمانی ملت ایران و درخشش در میدان‌های سرنوشت‌ساز بود.در این سال حوادث تلخ طبیعی داشتیم که در همه این حوادث، تلاش دولت، حضور سریع و مؤثر و اطمینان‌بخش در صحنه بود.

رئیس جمهور: پروژه تحریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق دولت و با پشتوانه اعتماد و همراهی مردم شکست خورد

اغتشاشات مسئله کوچکی نبود، محصول طراحی‌های دشمنان ایران بود که تقریباً در یک سالگی دولت کلید خورد. پروژه تحریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق دولت و با پشتوانه اعتماد و همراهی مردم شکست خورد.یکی از نقاط اوجِ تبلور اعتماد مردم و دولت، مقطع مردمی‌سازی یارانه‌ها در اجرای قانون مجلس یعنی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود.

رئیس جمهور: وعده دولت در زمینه اشتغال محقق شد
سید ابراهیم رئیسی در پیام نوروزی۱۴۰۲:بخش تولید، رشد ۹ ماهه به ۳.۷ درصد رسیددر بخش اشتغال، نرخ بیکاری به عدد ۸.۲ درصد رسید که کمترین میزان در سالهای اخیر است.در ۱۴۰۱، بیش از ۳ هزار کارخانه و واحد تولیدی راکد یا نیمه راکد فعال شد.اشتغال در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد، ۵۰ درصد افزایش یافت.در حوزه سلامت، دولت توانست با تکمیل واکسیناسیون عمومی و با همکاری مردم، در همان ماههای اول سال به وعده خود در مهار کرونا عمل کند.افزایش بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی، بیمه رایگان سلامت برای قریب ۶ میلیون نفر در سه دهک پایین جامعه، و خدمات رایگان بستری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از دیگر خدمات دولت در بخش سلامت بود.

رئیس جمهور: از تکرار خاموشی‌های‌ گذشته حتی در دوره اوج مصرف تابستان پیشگیری شد
پیش از دو هزار و صد مدرسه در این یک سال در کشور ساخته شد.قریب هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره برداری رسید.6 پرتاب فضایی از جمله پرتاب ماهواره نور ۲ با موفقیت انجام شد.پروژه راهبردی راه‌آهنِ زاهدان- خاش، تونل عظیم انتقال آب به دریاچه ارومیه، طرح بزرگ غدیر برای آبرسانی به خوزستان عزیز، طرح‌های بزرگ متعدد برای آبرسانی به سنندج و همدان، طرح‌های آبرسانی به ۱۵۰۰ روستای کشور، آغاز عملیات انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی، پروژه بزرگ آب‌شیرین‌کُن شهر بوشهر، بیمارستان بزرگ حضرت مهدی(عج) در تهران، فاز ۱۴ پارس جنوبی، توسعه پالایشگاه آبادان و چندین پروژه عظیم دیگر در حوزه نفت و گاز که بحمدالله شما شاهد بودید که به سرانجام رسید.افتتاح پروژه‌های متعدد نیروگاهی در کشور که موجب افزایش ۷ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در کشور شد که در اثر آن توانستیم از تکرار خاموشی‌های‌ گذشته حتی در دوره اوج مصرف تابستان پیشگیری کنیم.

رئیس جمهور: کشور را معطل کشورهایی نکردیم که برای همکاری با ایران تردید دارند
در حوزه سیاست خارجی، رویکرد دولت از ابتدا «دیپلماسیِ متوازن» و «احیای سیاست همسایگی و منطقه‌گرایی» بود. سال۱۴۰۱ سال ثمر دادن این سیاست بود.«دیپلماسی متوازن» یعنی ما کشور را معطل کشورهایی نکردیم که برای همکاری با ایران تردید دارند. تعلل در دنیای جدید و نظم جدید موجب از دست دادن نقش و جایگاه کشور می شود.از جمله برنامه‌های راهبردی دولت در سال جدید، استفاده از موقعیت بی‌نظیر و راهبردی ایران عزیز و فعال کردن مسیرهای «شمال- جنوب» و «شرق- غرب» برای دستیابی به جایگاه در تراز ملت بزرگ ایران در نظم جدید است.سیاست همسایگی هم که این روزها نتایج آن بیشتر برای مردم عزیزمان آشکار شده جزو دستورکارهای اصلی دولت از روز اول بود.

رئیس جمهور: روزی نیست که از سختی‌های زندگی و معیشت مردم به ویژه قشرهای ضعیف در رنج نباشم
توفیقاتی که با آنها اشاره کردم با پشتیبانی و اعتماد شما حاصل شد. بیان این موفقیت‌ها به معنی نبود مشکل نیست.من به عنوان خادم شما روزی نیست که از سختی‌های زندگی و معیشت مردم به ویژه قشرهای ضعیف در رنج نباشم.برنامه اصلی دولت در سال ۱۴۰۲ کنترل تورم همراه با رشد پایدار اقتصادی است.




پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط