یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:53

کد خبر 14386

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 20:54:00


تمجید رئیس یوفا از لیگ برتر: جسور و جاه‌طلبند!


ورزش 3/ الکساندر چفرین، رئیس یوفا، انتقادها از لیگ برتر انگلیس و تشبیه آن به سوپرلیگ جدید را نادرست دانست و از مدیران این لیگ به عنوان مدیرانی جسور و جاه‌طلب تمجید کرد.
در سال 2021 چندین باشگاه بزرگ اروپایی خواهان برگزاری رقابت باشگاهی جدیدی به نام سوپرلیگ شدند که قرار بود تحت نظر یوفا نباشد. اما واکنش تند هواداران فوتبال و یوفا و متهم کردن چند باشگاه بزرگ به تلاش برای قبضه کردن این ورزش باعث شد پرونده فعلا به بایگانی سپرده شود.
اما از آن زمان لیگ برتر انگلیس و باشگاه‌های بزرگ و ثروتمندش با انتقادهای مشابهی روبرو هستند و منتقدان می‌‌گویند لیگ برتر عملا به یک سوپرلیگ دوفاکتو تبدیل شده است و در نهایت همه بازیکنان برتر دنیا را به خود جلب کرده و این ورزش را در دیگر کشورها به حاشیه می‌راند.


الکساندر چفرین، رئیس یوفا، که از منتقدان سرسخت سوپرلیگ است اخیرا ضمن انتقاد دوباره از چند باشگاه که به دنبال این رقابت جدید هستند مثل بارسا، رئال مادرید و یوونتوس از لیگ برتر و باشگاه‌های انگلیسی حمایت کرد و گفت تلاشهای آنها برای ارتقای لیگ ملی‌شان را ستایش می‌کند.
رئیس یوفا در صحبتهای خود گفت:" حسادت باعث می‌شود همه چیز را ببینید به جز واقعیت را. از آنجایی که دولت بریتانیا، هواداران بریتانیایی و باشگاه‌های این کشور به سوپرلیگ نه گفتند شروع کردند به کوبیدن این لیگ و انتقادهای بی‌دلیل. می‌گویند لیگ برتر خودش یک سوپرلیگ است که باید از بین برود.
اما واقعیت این است که موفقیت لیگ برتر تصادفی به دست نیامده است. آنها با یک رویکرد جسورانه و آینده‌نگرانه و استراتژی جاه‌طلبانه و البته تلاش و پشتکار توانستند به این جایگاه برسند. باشگاه‌ه رو رهبران‌شان مدلی استثنایی خلق کردند که بر اساس شایسته‌سالاری ورزشی کار می‌کند و یکی از عادلانه‌ترین سیستم‌های دنیا است. به جای اینکه به فکر ویران کردن این مدل باشید باید از آن دنباله‌روی کنید".


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط