سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 04:57

کد خبر 147558

سه‌شنبه 10 مرداد 1402 - 20:42:13


خانمم 2بار خیانت کرده است


خراسان/ 30 ساله ام، دیپلم و وضع مالی متوسطی دارم. پنج سال است ازدواج کردم و یک دختر دو ساله دارم. در این مدت همسرم دو بار خیانت کرده و با پسری که قبل از ازدواج آشنا بوده، رابطه داشته است ولی قسم می خورد که دیگر تکرار نمی شود اما من فکرم مدام درگیر است و به کارم آسیب رسانده و عذاب می کشم. نمی دانم چه کار کنم.
پاسخ مشاور:
مخاطب گرامی وقتی دنبال علت یابی برای خیانت هستیم، اصلا به این معنی نیست که برای خیانت زناشویی توجیه منطقی پیدا کنیم یا شما را مقصر تمام مشکلات بدانیم. در واقع پس از بررسی علت می توانیم به حل و رفع مشکل بپردازیم چراکه ممکن است شما هم با تغییر یک سری رفتارها کمک کننده باشید.
دلایل خیانت زنان
1-درک نشدن عواطف و آرزوهای زن به دلایل هم صحبت نبودن و وقت نگذاشتن همسرش برای وی که در این شرایط نیازهای عاطفی اش از دید شوهرش نادیده گرفته می شود.2- زن احساس تنهایی مطلق و بی کسی در منزل می کند.3- ابراز نشدن احساسات از سوی مرد درباره مزیت های همسرش مانند زیبایی، تغییرات ظاهری و.... در این حالت زن احساس بی ارزشی می کند.4- شنیدن ابراز علاقه و احساس توسط فرد دیگر به او.5- زن در زندگی زناشویی از نظر روابط جنسی وحتی عاطفی ارضا نمی شود.6- شوهر رفتارهای خشن و بددهنی دارد.7- ازدواج اجباری و... همسر شما وقتی به رابطه نامناسب قبلی اش برگشته، نشان دهنده این است که خود را کاملا از آن گذشته رها نکرده است. معمولا آن چه در این حالت می خواهد، احساساتی است که در این باره تجربه کرده و دیدی است که در آن زمان به خود داشته است و بازگشت به رابطه گذشته می تواند باعث شود زن احساس جوانی، سرزندگی و جذابیت کند.
چه باید کرد؟
فراموش نکنید حل این مشکل به چاره اندیشی و راه حل منطقی نیاز دارد و با قول دادن و قسم خوردن مشکلی حل نمی شود. ابتدا بهتر است با خودتان فکر کنید آیا واقعا می توانید او را ببخشید یا نه؟ اگر جواب مثبت است، قدری رفتارهای خود در زندگی را تحلیل کنید اگر فکر می کنید می توانید تغییرات مثبت ایجاد کنید، پس دست به کار شوید. با همسرتان صحبت کنید و کمبودهایش را از دیدگاه وی بشنوید. لطفا هرگز برای آرامش دادن به خود به انتقام جویی و مقابله به مثل متوسل نشوید. به همسرتان از حس ناراحتی که دارید بگویید البته بدون سرکوفت زدن و توهین کردن. کارهایی را که ایشان می تواند برای حس اعتماد بخشی دوباره و آرامش برای شما انجام دهد، از او بخواهید. توجه داشته باشید این مسئله خیلی جدی است و برای حل آن هر دو طرف باید تلاش کنند. اگر نمی توانید همسرتان را ببخشید، به خاطر حساسیت موضوع و این که دختری دو ساله دارید، از شما می خواهم قبل از هر تصمیم جدی دیگری، حتما از یک مشاوره حضوری کمک بگیرید تا با بررسی همه زوایای زندگی مشترک تان، بهترین تصمیم را بگیرید.

نویسنده : فریبا البرز کارشناس ارشد مشاوره خانواده



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط