جمعه 30 شهریور 1403 - 10:25

کد خبر 14989

پنج‌شنبه 17 فروردین 1402 - 12:58:00


علت خودکشی «کیومرث پوراحمد» چه بود؟


تلنگر/ کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح روز چهارشنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در سن ۷۴ سالگی درگذشت‌.

پس از فوت کیومرث پوراحمد گمانه زنی های بسیاری بر سر علت مرگ این هنرمند شناخته شده به جود آمد.
کیومرث پوراحمد(متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌آباد) کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر، تهیه‌کننده و دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما بود. پوراحمد کارش را با نقدنویسی به خصوص در ماهنامه «فیلم» آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» وارد سینما شد.
طبق تماس با منزل این هنرمند، اعلام شد که جزییات دقیق در اختیار نیست اما این خبر ظاهرا درست است که کیومرث پوراحمد کارگردان سینمای ایران چهارشنبه، ۱۶ فرودین ماه از دنیا رفته است.
این فیلمساز متولد سال ۱۳۲۸ در نجف آباد استان اصفهان سال گذشته فیلم «پرونده باز است» را ساخت که در جشنواره فجر شرکت داشت.«تیغ و ترمه»، «کفشهایم کو؟»، «۵۰ قدم آخر»، «اتوبوس شب»، «نوک برج»، «گل یخ»، «خواهران غریب»، «بخاطر هانیه» و «بی‌بی چلچله» از فیلم‌های سینمایی این کارگردان هستند. او در تلویزیون هم سریال‌های ماندگار «قصه‌های مجید» و «سرنخ» را ساخته بود.
سیدعلی قائم‌مقامی تهیه‌کننده سینما خبر درگذشت کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه سینمای ایران را تأیید کرد.
ماهنامه سینمایی «فیلم امروز» مدعی شد: کیومرث پوراحمد بر اثر خودکشی درگذشت

مجله فیلم امروز به سردبیری هوشنگ گلمکانی خبر داد که کیومرث پوراحمد از سر افسردگی و ناامیدی بی‌آیندگی و بیهودگی خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده است؛ همین قدر سهمگین و باورنکردنی، وحشتناک و تکان‌دهنده.
همچنین همشهری آنلاین نوشت: کیومرث پوراحمد که در سفر به بندرانزلی و ویلایش در این شهر ساکن بود، شب گذشته با مرگ خود خواسته به زندگی خود پایان داده است

خودکشی کیومرث پوراحمد تایید شد
سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تایید خبر فوت کیومرث پور احمد گفت: به محض دریافت گزارش، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شد و با بررسی‌های اولیه نظر بر خودکشی این کارگردان سینما داشتند که واکاوی جزئیات، مستلزم رسیدگی دقیق قضایی است.
وی افزود: کیومرث پوراحمد ساعت یک بامداد روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱/۱۶ در یکی از واحدهای دهکده ساحلی انزلی  فوت کرده است.
دادستان مرکز استان در پایان گفت: درحال حاضر جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد تا علت تامه مرگ بررسی و خبر تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی شود.
حوالی سال ۱۳۶۹ بود که مجموعه‌ی قصه‌های مجید به نمایش درآمد. فیلمی که از کتابی با همین نام نوشته‌ی هوشنگ مرادی کرمانی ساخته شده بود و آمده بود تا در ذهن‌ها ماندگار شود، بخنداند و خاطره بسازد. پشت این مجموعه‌ی شیرین و خاطره‌انگیز، کارگردانی باهوش و کاربلد ایستاده بود؛ کارگردانی به نام کیومرث پوراحمد.
کیومرث پوراحمد در دانشگاه رشته‌ی موردعلاقه‌اش را انتخاب کرد؛ کارگردانی سینما. بعدها با نقدنویسی در نشریه‌هایی مثل ماهنامه‌ی فیلم، رسماً وارد دنیای فیلم‌ها شد تا مسیر خودش را بسازد. مسیری که از دستیاری در فیلم «آتش بدون دود» در کنار نادر ابراهیمی شروع شد و به کارهایی ماندگار مثل قصه‌های مجید و خواهران غریب رسید.
پوراحمد بعد از خواهران غریب به سراشیبی نیفتاد؛ مجموعه‌ی معمایی «سرنخ» را در تلویزیون ساخت و بار دیگر افراد را جلوی تلویزیون‌ها نشاند. ساخت «شب یلدا» در سال ۱۳۸۰، ادامه‌ی مسیر موفقیت‌های آقای کارگردان بود؛ فیلمی که این بار نه از قصه‌ها و رمان‌ها، بلکه از زندگی خود کارگردان سرچشمه گرفته بود. «اتوبوس شب» هم سال ۱۳۸۵ ساخته شد و مثل بقیه‌ی آثار پوراحمد، حرف‌هایی برای گفتن داشت.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط