سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 02:52

کد خبر 150429

شنبه 14 مرداد 1402 - 09:40:00


4 دلیل برای این‌‌که شلوار تنگ نپوشید


خراسان/ شلوارهای جذب و تنگ سال‌‌هاست که مُد هستند و گرچه ممکن است با آن‌‌ها خوش تیپ‌‌تر به‌‌نظر برسید اما بهتر است از پوشیدن زیاد آن‌‌ها خودداری کنید چون در طولانی مدت ممکن است عوارضی به همراه داشته باشند که در ادامه مرورشان می‌‌کنیم:

1) پا درد| پوشیدن طولانی مدت شلوارهای تنگ، به ویژه اگر طی روز تحرک زیادی داشته باشید، می‌‌تواند ماهیچه‌‌ها و عصب‌‌های پاها را به درد آورد. ترکیب شلوار تنگ با کمربند تنگ هم می‌‌تواند باعث بی حسی، درد و احساس سوزن سوزن شدن در قسمت جلوی ران‌‌ها شود.

2) کُند شدن گردش خون| پوشیدن لباس‌‌های تنگ در قسمت کمر می‌‌تواند سرعت گردش خون را کاهش دهد و پمپاژ خون به سمت قلب و دیگر اندام‌‌های بدن را برای رگ‌‌ها دشوار کند.

3) سوزش معده| لباس‌‌های تنگی که به شکم فشار می‌‌آورند می‌‌توانند باعث رفلاکس اسید معده شوند که یکی از رایج‌‌ترین مشکلات گوارشی است که بسیاری از افراد با آن درگیرند.

4) تغییر فرم بدن| شاید با شلوارهای جین اندام جمع و جورتر به نظر برسد، اما در دراز مدت می‌‌تواند شما را درگیر قوز کند. شلوار تنگ تعادل سالمی را که میان کمر و لگن وجود دارد به هم می‌‌زند و از آن جایی که می‌‌تواند باعث خمیدگی شدید کمر شود، ممکن است فشار وارد شده به دیسک کمر را افزایش دهد. همین‌‌طور ممکن است باعث بروز مشکلات برای دستگاه تناسلی شود. 

در تهیه این مطلب از «روزیاتو» کمک گرفتیم



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط