دوشنبه 02 مهر 1403 - 23:46

کد خبر 152022

یک‌شنبه 15 مرداد 1402 - 13:00:00


آسیب زدن به سلامت برای تظاهر به خوش‌ تیپی!  


خراسان/ برخی افراد زمانی که جلوی دوربین قرار می‌گیرند یا در موقعیت‌های خاص برای خوش‌اندام به نظر رسیدن، شکم خود را به کمک یک دم عمیق و سپس حبس آن، به داخل می‌کشند، اما «نیویورک‌ پست» به نقل از متخصصان گزارش داده است که این کار می‌تواند برای سلامت بدن مضر باشد. به گفته دکتر رابرت گلاتر، داخل دادن شکم می‌تواند روی سلامت تنفس و لگن تاثیر بگذارد. ضعیف شدن لگن می‌تواند به اختلال‌هایی منجر شود. او به نیویورک‌ پست گفت: «شاید داخل دادن شکم و سفت نگه داشتن آن برای لاغرتر به نظر رسیدن وسوسه‌انگیز باشد، اما مهم‌ترین پیامد آن برای سلامت بدن، محدود شدن توانایی تنفس و در نتیجه اثرگذاری منفی بر دیافراگم است.»


  نامنظم شدن تنفس و سرگیجه
گلاتر که پزشک اورژانس در بیمارستان لنوکس‌هیل نیویورک است، می‌گوید: «داخل دادن شکم باعث می‌شود دیافراگم به‌جای حرکت به پایین، رو به بالا حرکت کند که همین موضوع عملکرد طبیعی آن را مختل می‌کند. این کار، الگوی تنفسی نامنظمی را به وجود می آورد که به سرگیجه و خستگی منجر می‌شود.» داخل دادن شکم به‌طور مداوم بر عضلات کف لگن نیرویی پایین‌برنده وارد می‌کند که به ضعیف شدن و افتادگی اندام‌های لگن منجر می‌شود.
  درد گردن و شانه
اریکا ویس، متخصص سلامت در «ایسا یوگا» تاکید کرد که سفت کردن مداوم معده و شکم در وضعیت  جسمانی شخص مشکل ایجاد می‌کند و باعث دردهای جدی پشت و گردن می‌شود.وی افزود: «شکم عامل مهمی در حفظ تعادل در هنگام حرکت کردن است. وقتی عضلات شکم را سفت می‌کنید، تمام انرژی بدن شما به یک ناحیه می‌رود و همین باعث به‌ هم خوردن تعادل بدن می‌شود.با این کار، به ترقوه و پایین گردن خود فشار بیشتری وارد می‌کنید که به درد گردن و شانه و کمر منجر می‌شود. اگر انجام این کار عادت همیشگی شما شود، در بلندمدت بر انحنای ستون فقرات اثر می‌گذارد؛ زیرا عضلات شکم به‌دلیل افزایش فشار، کوتاه می‌شود. به این ترتیب، به‌علت این وضعیت بد، گردن‌ قوزدار شکل می‌گیرد.» خلاصه این‌که اگر می‌خواهید در عکس‌های‌تان خوش تیپ به‌نظر برسید ورزش و داشتن یک برنامه غذایی خوب انتخاب بهتری نسبت به حبس نفس و داخل نگه داشتن شکم است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط