جمعه 30 شهریور 1403 - 04:28

کد خبر 15233

پنج‌شنبه 17 فروردین 1402 - 21:01:00


«سایپا کوییک S آپشنال» دو رنگ دیده شد


چرخان/ به تازگی، ویدئویی بدستمان رسیده که نشان می‌دهد تا شرکت پارس خودرو تولید آزمایشی کوییک S آپشنال دو رنگ را آغاز کرده است. همانطور که از عنوان این تیپ کوییک معلوم است، با نسخه آپشنال ولی با همان مشخصات فنی سابق روبرو هستیم.

برای مشاهده قیمت خودروها، و را دنبال کنید

براساس اعلام گروه خودروسازی سایپا، تیپ‌های S کوییک با همان پیشرانه M15 سابق تولید خواهند شد. همانطور که مستحضرید، شرکت مگا موتور به عنوان تولیدکننده پیشرانه‌های سایپا، مدتیست که تولید موتور M15 GSI را که نمونه ارتقاء یافته پیشرانه M15 محسوب می‌شود، آغاز کرده است. اما براساس کاتالوگ‌های جدید کوییک، سایپا برنامه‌ای برای نصب پیشرانه ارتقاء یافته در تیپ‌های S را ندارد. آن‌طور که گفته می‌شود، قرار است تا موتور M15 GSI در تیپ GX کوییک، اطلس، سهند و… نصب شود.

پس در حالت کلی، کوییک S آپشنال نیز مجهز به یک موتور 1/5 لیتری تنفس طبیعی 8 سوپاپه بوده و این موتور با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 87 اسب بخار، قدرت و 128 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته باید این نکته را هم متذکر شد که پیشرانه مذکور از استاندارد یورو 5 بهره می‌برد.

نکته‌ای که در رابطه با داشبورد کوییک S آپشنال و کوییک GX وجود دارد، این است که گویا خود سایپایی‌ها هم در تیپ‌بندی‌های مختلف کوییک، سر در گم شده‌اند. با اینکه در دفترچه راهنما کوییک S آپشنال از نصب طرح جدید میانی داشبورد خبر داده‌اند؛ اما در کاتالوگ، همچنان از داشبورد قدیمی استفاده شده است!

از امکانات رفاهی و ایمنی مهم کوییک S آپشنال می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ترمزهای ABS و EBD
فرمان هیدرولیک
سیستم ایموبلایزر
چراغ های روز

دو کیسه هوای ایمنی
سیستم نمایش میزان باد تایرها (TPMS)
مولتی مدیا یا نمایشگر 7 اینچی لمسی همراه با دوربین عقب
تریم چرم و پارچه صندلی‌ها
سنسور نور
سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
تنظیم برقی زوایای داخلی آینه‌های جانبی
رینگ‌های آلومینیومی
فرمان دی کات
بالابرهای برقی شیشه‌ها
روف رک
و…


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط