دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:55

کد خبر 154762

سه‌شنبه 17 مرداد 1402 - 16:00:00


سرانجام از تنهایی دیوانه شدم


ایبنا/ کتاب «زندگی در روایت؛ پل آستر در گفت‌وگو با آی بی زیگومفلت» توسط نظر افق راهی بازار نشر شد.
آستر در ابتدای راه خود در دهه ۱۹۷۰ به‌عنوان شاعر، ادبیات را آغاز کرد. برای گذران زندگی و کسب درآمد مقاله می‌نوشت و اقدام به ترجمه می‌کرد. اما از سال ۱۹۹۷ تمرکز خود را بر نوشتن داستان گذاشت و «اختراع انزوا» را نوشت. سپس در دهه ۱۹۸۰ رمان‌های سه‌گانه نیویورک را نوشت و به شهرت رسید. در دهه ۱۹۹۰ هم همراه با وین وانگ دو فیلمنامه‌ «دود» و «خشمگین» را نوشت و کارگردانی کرد. سپس در همین‌حوزه فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او در این‌میان رمان‌ها و کتاب‌های مختلفی نوشت و سال ۲۰۰۷ با «زندگی درونی مارتین فراست» به فعالیتش در حوزه سینما ادامه داد.

کتاب «زندگی در روایت» ۲ بخش اصلی «خاطره‌ها» و «رمان‌ها» را دارد که هرکدام فصل‌های مختلفی را شامل می‌شوند.
«هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید منشا یک کتاب چیست، حتی کسی که آن را نوشته است.» این سطر بیست‌وپنج سال پیش از انتشار این کتاب در هفتمین داستان بلند پل آستر «هیولا» آمده است. آستر هنوز هم بر مدعای خود اصرار می‌ورزد، اما مانند همیشه بیش از یک حقیقت در مورد او وجود دارد. در گفت‌وگوهای این کتاب، شروع، تولد و زندگی کتاب‌های آستر را بررسی می‌کنیم، کتاب‌هایی که میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان با بیش از چهل زبان را به چالش کشیده و مجذوب کرده‌اند.
در این کتاب، آستر برای نخستین بار در گفت‌وگویی مفصل درباره‌ی آثار خود حاضر می‌شود. او پس زمینه‌ی آثارش را، که پیش‌تر مردم از آن بی‌خبر بودند، در کنار واقعیت‌هایی از چگونگی شکل‌گیری داستان‌ها و بن‌مایه‌های اصلی موجود در تمام آثارش عنوان می‌کند.

کتاب «زندگی در روایت؛ پل آستر در گفت‌وگو با آی بی زیگومفلت» توسط نشر افق در 330 صفحه به قیمت 160.000 تومان منتشر شده است.



پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط