دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:52

کد خبر 156983

چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 22:50:00


همسر دائم و همسر موقتم جدا شدند!


خراسان/ مردى هستم 30 ساله. سطح سوادم راهنمایى و شغلم شاطر نانوایى است. نزدیک به ده سال است با خانمى آشنا شده ام که شوهرش فوت شده بود. 35 ساله است و 3 فرزند دارد، من با او ازدواج موقت کردم، الان دو سال است یک دختر 5 ماهه دارم. بعد از مدتی همسر اولم متوجه شد و درخواست طلاق داد. من هم طلاقش دادم؛ الان هم همسر موقتم صیغه اش را باطل کرده است. چه کنم؟

پاسخ مشاور

مخاطب گرامی، شما در شرایط بدی قرار دارید چراکه همزمان هر دو همسر خود را از دست دادید و از همه مهم تر فرزند 5 ماهه شماست و احتمالا درگیر این هستید که سراغ کدام یک از این دو بروید. شما از همسر موقت خود فرزند دارید. در ضمن به نظر می رسد همسر اول تان چون متوجه ازدواج موقت شماشده اند، تصمیم به رفتن گرفته اند و احتمالا به شما خیلی بدبین هستند و شاید برای برگشت از شما تعهداتی بخواهند. می دانم که مرور خاطرات در ذهن شما زیاد است، اما بهتر است تمرکز خود را روی بازگشت هر 2 همسرتان داشته باشید.

با همسر موقت تان صحبت کنید

شما هم اکنون مانند فردی هستید که زخمی شده و در حال خونریزی است! اولین اقدام این است که جلوی خونریزی را بگیرید. ابتدا باید از خانم موقت خود علت فسخ را جویا شوید و قاطعانه بپرسید که آیا تصمیم رفتنش قطعی است و علتش چه چیزی است. راهکارهای بازگرداندن همسر اول‌تان باید به شما بگویم که چون همسر اول تان علت رفتنش حضور زن دیگری بوده است و بسیار غمگین و خشمگین شده است، شما برای بازگشت ایشان باید صبوری بیشتری داشته باشید تا بتواند شما را ببخشد.

اما این 5 گام را انجام دهید تا به نتیجه برسید.

1- بگویید متاسفم: قبول کنید که اشتباه کرده اید. زمانی که به طور شفاف مشخص کردید که مرتکب اشتباه شده اید و مطلقا راه گریزی از پیامدهای حاصله از خطاکاری و جرمتان وجود نداشت، شما نیز باید گناه خود را بپذیرید. برای جبران خرابکاری و رسیدگی کردن به موقعیت ایجاد شده پیش بروید. اگر در این مرحله در بیان جزئیات متوسل به دروغ شوید، احتمال این که او احساس کند به طور کامل با وی صادق نیستید، زیاد می شود یا ممکن است داستان شما را به صـورت متفاوتی از شخصی دیگر بشنود.

2- بی ریا و صادق باشید: هنگام تلاش برای برگرداندن یک رابطه به حالت قبل، می توانید همه چیز را به دلیل عذرخواهی کردن سرد و بی تفاوت خراب کنید. خالص باشید. از طریق لحن صدا و صحبت های خود به او نشان دهید که حقیقتا از اشتباه تان در پنهان کاری این موضوع متاسف هستید.

3 -اشتباه خود را جبران کنید: با این که ممکن است اندکی شـفاف به نظر برسد که می توان رفتارهای اشتباه را با هدایا و نیکی های به خصوص جبران کرد اما اگر این عمل با دقت و با سلیقه انجام گیرد، بهترین روش برای ابقا و تجدید یک رابطه خواهد بود.

4-درباره اختلافات صحبت کنید: بنشینید و با هم درباره مشکلات و اختلافات تان صحبت کنید. این کاری است که باید قبل از جدایی انجام می دادید. خیلی خونسرد و راحت بنشینید و درباره مشکلاتی که باعث جدایی تان شده، صحبت کنید و سعی کنید آن ها را برطرف کنید. 5-ثابت کنید برای تان مهم است: به او نشان دهید که واقعا برایش اهمیت قائلید. به او احترام بگذارید. نشان دهید هنوز دوستش دارید و ذره ای از علاقه تان به او کم نشده است. او را مطمئن کنید پس از بازگشتش وضعیت گذشته ادامه نخواهد داشت و سعی کنید واقعا این کارها را انجام دهید.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط